امام جمعه گرگان:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: حساسیت معضل کم آبی در استان باید به مردم منتقل شود تا با همکاری آنان از مشکلات خشکسالی عبور کنیم.

حساسیت معضل کم آبی به مردم منتقل شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیران صنعت آب استان گلستان اظهار کرد: مسئولان باید در جهت مصرف معقول و متعادل آب و نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده کردن برنامه ریزی و تلاش کنند.

 

امام جمعه گرگان اضافه کرد: در موضوع مصرف در بخش های مختلف بویژه آب با مشکل جدی مواجه هستیم که با فرهنگ سازی مصرف بهینه، اطلاع رسانی و هشدار به مردم درباره عواقب کم آبی؛ برای رفع آن چاره اندیشی شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: وضعیت خطرناک کم آبی برای مردم بیان و راه های مصرف بهینه و صحیح آب تبیین شود.

امام جمعه گرگان تاکید کرد که صرفه جویی در مصرف آب باید در همه بخش های شرب، کشاورزی و صنعت اجرایی شود.

آیت الله نورمفیدی افزود: باید کشت محصولات پرآب طلب مانند شالی در استان کاهش داده شود و از کشت های جایگزین با مصرف کمتر آب بهره مند شویم و در این بخش مسئولان برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر خدمت بیشتر به مردم و ضرورت اجرایی شدن دستورات دین اسلام، تصریح کرد: با مشارکت کشاورزان از محل زکات اهدایی مشکل آبرسانی در چند روستای بخش اینچه برون در شرق استان رفع شد و باید این مساله به دیگر روستاهای دارای مشکل آب تسری یابد.

به گزارش ایرنا محمدهادی رحمتی رییس شورای هماهنگی صنعت آب و برق گلستان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز در این دیدار از آخرین وضعیت آبی استان و برنامه های شرکت در سال 97 گزارشی ارائه کرد.

وی گفت: شرکت آبفا گلستان از همه توان برای خدمت رسانی بهینه به مردم و تامین آب مورد نیاز استفاده می کند.

مهندس رحمتی تصریح کرد: سال گذشته با مشکلات زیادی برای آبرسانی به شهروندان استان مواجه بودیم و با توجه به کاهش بارش ها و افزایش دمای هوا امسال نیز این مساله ادامه داشته و تمام تلاش پرسنل شرکت برای رفع معضل کم آبی در استان بکار گرفته می شود.

وی همچنین افزود: با انجام کارهای فرهنگی از طریق رسانه ها و تریبون نماز جمعه از هر فرصتی برای اشاعه فرهنگ استفاده بهینه از آب باید استفاده نمود تا درست مصرف کردن در جامعه نهادینه شود.

استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، اقتصاد استان بویژه در مناطق روستایی بر کشاورزی استوار بوده که خشکسالی سالهای اخیر بر کیفیت و کمیت آن تاثیر گذاشته است.

کاهش نزولات جوی به همراه کم توجهی به مصرف بهینه آب بویژه در بخش کشاورزی و خانگی باعث شده در فصل گرم سال تامین آب شرب شهروندان گلستانی با چالش مواجه باشد.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار