مسئول نوغانداری جهادکشاورزی گلستان:

مسئول نوغانداری جهادکشاورزی گلستان از آغاز توزیع جعبه تخم نوغان در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۶ هزار جعبه تخم نوغان در بین پرورش دهندگان کرم ابریشم استان توزیع شود.

۶۰۰۰ جعبه تخم نوغان در گلستان توزیع می شود
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ اظهار کرد: از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ فروردین) توزیع تخم نوغان در گلستان آغاز شده و تا سه هفته آینده ادامه می یابد.

وی افزود: مرکزیت توزیع تخم نوغان گلستان در شهرستان مینودشت است اما در سایر شهرستان های نوغان خیز استان مانند کلاله، گالیکش، مراوه تپه، آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس و علی آبادکتول عاملان توزیع با مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها به توزیع تخم نوغان اقدام می کنند.

مسئول نوغانداری سازمان جهادکشاورزی گلستان با یادآوی این که سال گذشته چهار هزار و ۷۰۰ جعبه تخم نوغان در گلستان توزیع شد، بیان کرد: پیش بینی می کنیم امسال بین پنج تا ۶ هزار جعبه تخم نوغان در بین پرورش دهندگان کرم ابریشم استان توزیع شود.

وی با بیان این که هنوز قیمت تضمینی خرید پیله تر اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶۰ تن پیله تر در استان تولید شد و گلستان رتبه سوم کشور در تولید را کسب کرد و در حالی که قیمت تضمینی هر کیلوگرم  پیله تر ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده بود اما پیله استان با قیمیت توافقی میانگین ۲۲ هزار تومان فروخته شد.

انتهای پیام/

منبع : خبر گزاری مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار