معاون میراث فرهنگی و گردشگری گلستان خبر داد

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از رشد 84 درصدی گردشگران از جاذبه‌های گردشگری گلستان در ایام نوروز سال 1397 خبر داد.

رشد 84 درصدی گردشگران از جاذبه‌های گردشگری گلستان/ 33 جشنواره اقتصادی -روستایی در روستاهای هدف در گلستان برگزار شد
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ رحمان فرمانی ظهر امروز با گرامیداشت ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در ایام نوروز سال 1397 شاهد رشد 84 درصدی گردشگران از جاذبه‌های گردشگری گلستان بودیم.

وی درخصوص تعداد اقامت‌کنندگان در هتل‌های استان گلستان در ایام نوروز تصریح کرد: بیش از 5/1 میلیون نفر اقامت در استان گلستان به ثبت رسید و در این زمینه رشد بیش از 60 درصدی را در استان گلستان تجربه کردیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از رشد 84 درصدی بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری استان گلستان در ایام نوروز سال جاری خبر داد و ابراز کرد: بیش از 11 میلیون نفر بازدید از جاذبه‌های مختلف گردشگری گلستان صورت گرفت که در این زمینه رشد بیش از 84 درصدی را در ایام نوروز سال 1397 در گلستان شاهد بودیم و گلستان به عنوان برترین‌های کشور در نوروز 1397 شناخته شد.

فرمانی با بیان اینکه استان گلستان در ایام نوروز سال جاری به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایران انتخاب شد، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز سال 1397 استان گلستان بیش از پیش به مردم شناخته شد و گلستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایران مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه در نوروز سال 1397 تعداد 33 جشنواره اقتصادی -روستایی در روستاهای هدف که ظرفیت‌های گردشگری داشتند در گلستان برگزار شد، اذعان کرد: در ایام نوروز سال 1397 بیش از 17 نوروزگاه در سطح استان گلستان فعال بودند و 16 دهکده گردشگری و 33 جشنواره اقتصادی -روستایی در روستاهای هدف که ظرفیت‌های گردشگری داشتند در ایام نوروز در گلستان برگزار شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در هر شهرستان استان گلستان در ایام نوروز سال جاری خبر داد و افزود: در ایام نوروز سال 1397یک نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در هر شهرستان استان گلستان برگزار کردیم و سوغات و صنایع دستی بسیار خوبی در این نمایشگاه به فروش رفت.

فرمانی بیان کرد: برنامه‌های شاد، هنری، آیینی،آداب و رسوم، نان و غذاها، مباحث پوشش روستاها، نوع گویش مردم در روستاها، اقوام و ظرفیت اقوام و غیره که در نوروزگاه‌ها و مناطق گردشگری به نمایش گذاشته شدند تا بتوانند با این فرصت‌ها آشنا شوند.

وی در راستای اقامت گردشگران در هتل‌ها گفت: برخی گردشگران بیش از سه روز در استان گلستان اقامت کردند که نشان می‌دهد استان گلستان این ظرفیت را دارد که گردشگران را در استان گلستان نگه دارد تا تعطیلات خود را در این استان سپری کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار