فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان با اشاره به اجرای عملیات نیروهای یگان حفاظت شیلات استان برای پاکسازی دریا از دام‌های غیرمجاز، گفت: ۵ صیاد غیرمجاز در حوزه دریای خزر در بندترکمن و خلیج گرگان دستگیر شدند.

صیادان غیرمجاز در دریای خزر و خلیج گرگان دستگیر شدند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سرهنگ غفار سعیدی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری صیادان غیرمجاز در دریای خزر اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت شیلات استان، برای مقابله با صیادان غیرمجاز، پاکسازی دریا و جمع آوری دام های غیر مجاز عملیات اجرا کردند.

وی افزود: این عملیات در حوزه‌های استحفاظی چالاشت، میان‌قلعه و خواجه‌نفس انجام شد و ماموران این یگان توانستند 2 صیاد غیرمجاز را شناسایی کنند که پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرترکمن انتقال داده شد.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان تصریح کرد: در این عملیات‌ها یک دستگاه قایق موتوری 5 قوه اسب و یک دستگاه قایق موتوری 8 قوه اسب، 2 کیلوگرم ماهی فلس دار از نوع سفید و 3 شاخه لنگر کشف شد.

وی گفت: همچنین در عملیاتی دیگر 3 صیاد غیر مجاز در منطقه چالاشت و خلیج گرگان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان اظهار کرد: مامورین این یگان توانستند در این عملیات ها یک دستگاه جی پی اس گارمین زرد رنگ، تعداد 290 رشته دام استخوانی، تعداد 120 رشته دام غضروفی و تعداد 6 شاخه لنگر بلاصاحب را جمع آوری کرده و به پایگاه آشوراده انتقال دهند.

سعیدی نسب یادآور شد: در این عملیات 2 قطعه بچه ماهی خاویاری به صورت زنده از دام های غیرمجاز جداسازی و در دریا رها شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار