معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت: محکومان در بدو ورود به زندان از نظر سطح سواد مورد سنجش قرار گرفته و شرایط تحصیل برای همه زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد فراهم می‌شود.

شرایط تحصیل برای همه زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد فراهم می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ خسرو قهرمانی در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی شهید مطهری زندان گرگان اظهارداشت: از ابتدای تشکیل سازمان زندان‌ها یکی از اولویت‌های ما بحث اصلاح و تربیت و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، بازاجتماعی کردن زندانیان و بازگرداندن آنان به دامن خانواده‌ها و جامعه  بوده است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها از دهه 60 آغاز شده است، افزود: بخش قابل‌توجهی از زندانیان، افراد بی‌سواد و کم‌سواد جامعه هستند. دلیل بسیاری از بزه‌ها و جرائم ارتکابی از سوی این افراد به علت جهل است.

قهرمانی با بیان اینکه آموزش یک اولویت و هدف اصلی در سازمان زندان‌ها به‌شمار می‌رود، گفت: در سطح سازمان مدارس بعثت در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی شده و  دانشگاه نیز در سطح سازمان زندان‌ها فعال است. بسیاری از زندانیان بی‌سواد یا کم‌سواد از طریق نهضت و با همکاری آموزش و پرورش به ادامه تحصیل مشغول شدند.

وی بیان داشت: در حال حاضر هم با همکاری آموزش و پرورش و سایر متولیان عرصه آموزشی، برنامه‌هایی دارد زیرا معتقدیم با اعطای آموزش و رفع این فقر، می‌توان به زندانیان کمک قابل‌توجهی کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: آموزش‌های سازمان در زمینه سوادآموزی، مهارت‌های زندگی و مبانی دینی و اخلاقی و احکام است. تلاش همکاران موجب شده در روند تعامل و همکاری با آموزش و پرورش و نهضت همواره جزو سازمان‌های برتر باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه یکی از برنامه‌های سازمان اینست که در ابتدای پذیرش زندانیان، میزان سواد آنان مورد سنجش قرار می‌گیرد تا متناسب با آن برای تحصیل آنان برنامه‌ریزی شود. اگر زندانی بیسواد و کم‌سواد باشد در معرض آموزش قرار می‌گیرد و مدارک تحصیلی هم از سوی آموزش و پرورش صادر می‌شود.

علیرضا رضوانی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان گلستان هم در مراسم افتتاح این مجتمع اظهار داشت: این مجتمع در مساحت 250 هکتار و 7 کلاس و همچنین با صرف هزینه 210 میلیون تومانی احداث شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع با 2 رویکرد شامل آموزش افراد بیسواد و همچنین ارائه مباحث مهارت‌آموزی و البته تحصیل مددجویان که به دلیل حبس بودن از تحصیل بازمانده‌اند، افزود: در حال حاضر 131 نفر در آموزش‌های نهضت، 289 نفر در مقاطع تحصیلی مختلف و 10 نفر هم در مقطع آموزش عالی به عنوان دانشجو در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار