مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان:

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: مشکلات اقتصادی توان تشکیل خانواده را از جوانان گرفت.

مشکلات اقتصادی توان تشکیل خانواده را از جوانان گرفت

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عبدالرضا چراغعلی عصر یکشنبه در نشست خبری روز ملی جمعیت اظهار کرد: عصر پنهان کاری آمار به سر آمده و دستگاه‌های اجرائی استان موظف به ارائه آمار دقیق در حوزه مدیریتی خود هستند.

 

وی افزود: بنا بر تحقیقات انجام شده دستگاه‌های اجرائی گلستان آمار دقیقی در بخش‌های ارائه نمی‌دهند و آمار آنان مغایرت زیادی با ثبت احوال دارد.

چراغعلی افزود: به عنوان نمونه در حوزه کودکان بازمانده از تحصیل، زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست و دیگر آسیب های اجتماعی آمار ارائه شده،  مغایرت زیادی با آمار واقعی موجود در استان دارد.

وی گفت:  پنهان کردن آمار ها نه فقط مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه دست مسئولان را برای برون رفت از چالش‌های حوزه اجتماعی می‌بندد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه بخش زیادی از نابسامانی حوزه جمعیتی استان به مهاجرت‌ها مرتبط است، گفت: مهاجرت‌های پنهان یکی از معضلات اجتماعی گلستان است که این استان را پایگاهی برای حضور مقطعی مهاجران کرده  به گونه ای که حضور آنان موجب افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی در استان شده است.

وی ادامه داد: ارزیابی‌های جدید نشان می‌دهد مناطق غیر مسکونی استان گلستان به ۶۵ منطقه رسیده است که یکی از چالش‌های جدی مدیران استانی بوده که نیازمند برنامه ریزی دقیقی است.

این مقام مسئول در حوه استانداری گلستان هرم جمعیتی استان را در حال کاهش عنوان کرد و گفت: چنانچه وضعیت اقتصادی و مشکلات حوزه جوانان اعم اشتغال، مسکن و تورم حل شود بی شک سن ازدواج‌ها افزایش نخواهد یافت و تعداد ولادت‌ها هم افزایش می‌یابد اما به دلیل مشکلات اقتصادی فعلی توان تشکیل خانواده را از بسیاری جوانان گلستانی گرفته است.

چراغعلی در ادامه از تبیین سیاست‌های روز ملی جمعیت سخن گفت و افزود: مشکل کاهش ازدواج‌ها و افزایش طلاق‌ها با یک سمینار و دو همایش حل شدنی نیست و باید براساس سیاست‌های در نظر گرفته شده در ابلاغیه سیاست‌های جمعیتی فکری به حال این معضل کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار