رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان از اختصاص یک فروند بالگرد امدادی به اورژانس هوایی استان خبر داد و گفت: بزودی این بالگرد در فرودگاه گرگان به زمین می نشیند.

بالگرد امدادی به اورژانس 115 گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24 ؛ علیرضا کمال غریبی روز دوشنبه اظهار کرد: این اقدام در راستای سیاست های کلی فوریت های پزشکی مبنی بر اجرای عملیات نوسازی و استاندارد سازی ناوگان هوایی ارژانس 115 کشور در حال انجام بوده و به این منظور بالگرد امدادی به استان اختصاص یافته است.

به گفته وی؛ این اقدام با پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان و همراهی وزیر بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور به نتیجه رسید و یکی از آرزوهای مردم و مسئولان استان در حوزه امداد و نجات تحقق یافت.

دکتر کمال غریبی همچنین از مساعدت مدیر کل فرودگاه های استان در خصوص پشتیبانی سخت افزاری در حوزه محل نگهداری و نیز تامین سوخت و امکانات مقدماتی پرواز بالگرد قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا روز شنبه 5 خرداد 97 در محل فرودگاه پیام البرز شش فروند بالگرد به ناوگان هوایی کشور افزوده شد و به گفته رئیس سازمان اورژانس هم اینک بالگردهای این مجموعه به 40 فروند رسیده است.

مسئولان دست اندرکار این حوزه هزینه پرواز، نگهداری و خدمات رسانی هر فروند بالگرد را بطور ماهیانه حدود 800 میلیون تومان برآورد می کنند.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد، این استان از مناطق در معرض خطر زلزله، رانش زمین، سیل و آتش سوزی جنگل ها است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار