رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تعداد مجازات های جایگزین حبس در سال ۹۵، ۸۵۵ مورد بود که با تغییر نگرش قضات گلستانی این آرا در سال گذشته با ۲۴۸ درصد رشد به دو هزار و ۹۷۸ مورد رسیده است.

رشد ۲۴۸ درصدی مجازات های جایگزین حبس در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در جمع خبرنگاران گفت: خدمات دستگاه قضایی در جامعه مغفول است و اقدامات هیچ دستگاهی به اندازه دستگاه قضا گسترده نیست.

وی افزود: سال گذشته در دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان 400 هزار پرونده وارد شده است.

هاشمیان با اشاره به کاهش دو هزار و 846 فقره از موجودی پرونده ها، گفت: طبق آمار، مانده پرونده ها تا پایان سال 95 به میزان 55 هزار و 918 فقره بوده که این میزان در پایان سال 96 به 53 هزار و 36 فقره رسیده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: دادگستری استان علاوه بر مختومه کردن کل پرونده های وارده، موفق شد به میزان دو هزار و 846 فقره از موجودی پرونده های مانده را نیز کاهش دهد.

هاشمیان تصریح کرد: سال گذشته 89.3 هکتار از اراضی جنگلی و 762.5 هکتار از اراضی مرتعی استان خلع ید شد.

وی از کاهش 7.53 درصدی ضرب و جرح عمدی، 13.92 درصدی تهدید و 9.63 درصدی توهین در سال گذشته خبر داد و اظهارداشت: زمان رسیدگی به پرونده ها به طور متوسط دو روز کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری گلستان در خصوص مجازات های جایگزین حبس، گفت: تعداد مجازات های جایگزین حبس در سال 95، 855 مورد بود که با تغییر نگرش قضات گلستانی این آرا در سال گذشته با 248 درصد رشد به دو هزار و 978 مورد رسیده است.

وی با اشاره به کاهش 9 درصدی زندانیان کمتر از سه روز در زندان های استان، افزود: تعداد زندانیان کمتر از سه روز در سال 95 به میزان یک هزار و 899 مورد بود که این تعداد در سال 96 به یک هزار و 732 مورد کاهش یافت.

هاشمیان با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار و 700 زندانی در استان داریم، خاطرنشان کرد: میزان ورودی زندانیان جرایم غیرعمد در سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار