معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۷۵ درصد موادمخدر در استان‌های سیستان بلوچستان، یزد، فارس، کرمان و هرمزگان کشف می‌شود که میزان قابل توجهی است.

کشف ۷۵ درصد موادمخدر کشور در سیستان بلوچستان، یزد، فارس، کرمان و هرمزگان

 به گزارش گلستان ۲۴ ؛اسدالله هادی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین دومین همایش صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و تجلیل از فعالان امر مبارزه با موادمخدر استان گلستان اظهار داشت: امروز آیین بزرگداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر را در استان گلستان برگزار کردیم و باید به شرایط مبارزه با مواد مخدر در کشور توجه کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹ هزار تن در سال موادمخدر افغانستان براساس آمار ناتو تولید می‌شود، گفت: براساس آمار کشور ما ۱۱ هزار تن موادمخدر در افغانستان تولید می‌شود و یک‌سوم از این موادمخدر به سمت کشور ما می‌آید و میزان تولید امسال آن‌قدر زیاد بوده که قیمت موادمخدر در کشور افغانستان کاهش پیدا کرده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در مرز با افغانستان طول شمال و جنوب را محصور کردیم و سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده و به علت صعب‌العبور بودن بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر مرز پاکستان نیز در حال مانع‌گذاری هستیم.

هادی‌نژاد یادآور شد: ۷۵ درصد مواد مخدر در استان‌های سیستان بلوچستان، یزد، فارس، کرمان و هرمزگان کشف می‌شود که میزان قابل توجهی است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: در گمرک‌های کشور سرمایه‌گذاری سنگینی برای مبارزه با موادمخدر انجام شده و دستگاه‌های ایکس‌ریل نصب شده و سگ موادیاب در گمرک به‌کارگیری کردیم. در مرز ترکمنستان به علت حساسیت‌هایی که کشور مقابله داشت سگ موادیاب استفاده کردیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار