مدیرعامل برق گلستان خبر داد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان از پرداخت طرح تشویقی به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان به مشترکان برق به تمام اقشار گلستانی در سال گذشته خبر داد.

پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون تومانی طرح تشویقی به مشترکان برق در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  امروزه تقریبا اکثروسایل خانگی با برق کار می‌کنند که برخی ازآنها به ویژه دستگاه‌های قدیمی معمولا برق بیشتری مصرف می‌کنند، ولی این باعث نمی‌شود که فکرکنیم دستگاه‌های جدید اساسا کم مصرف هستند.

تفاوت مصرف بین مدل‌های مختلف بسیار زیاد است، به همین دلیل قبل ازخرید وسایل جدید حتما ازچگونگی مصرف برق و کارآیی آن ازطریق برچسب انرژی باید اطلاعات لازم را کسب کرد.

در کشور ایران بیشترین مصارف در فصل تابستان ازحدود اواسط تیرماه لغایت اواسط شهریورماه است و ساعت پیک مصرف برق در سطح استان گلستان از ساعت 13 الی 17 است.

در نتیجه استفاده از وسایل برقی خانگی در ساعات اوج بار که میزان بار و برق مصرفی به حداکثر مقدار خود می‌رسد، باعث اختلال درشبکه وایجاد خاموشی و یا صدمه دیدن وسایل برقی می‌شود که این وسایل شامل ماشین لباسشویی، جاروبرقی، بخاری برقی، اتو، مایکرویو، سماور برقی، سشوار و غیره است.

در زمینه مصرف برق و ساعات پیک مصرف گفت و گویی خواندنی با نصیری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان صورت گرفت که در ادامه با هم می‌خوانیم.

* فارس: در سال جاری مشترکان برق در زمینه مصرف برق مشکلی نخواهند داشت؟ آیا طرح تشویقی برای مشترکان برق در سال جاری تدارک دیده‌اید؟

نصیری: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان طرح تشویقی به مشترکان تمام اقشار در استان گلستان اعم از بخش صنعت، کشاورزی، تجاری و همچنین در بخش ادارات ارائه داده شد.

در سال گذشته با توجه به تداوم گرمایی که وجود داشت مشترکان برق مشکلات کمتری در حوزه برق را داشتند ولی متاسفانه در سال جدید و پیک مصرف برق در سال 1397 دچار مشکلاتی هستیم.

کشور ایران با کمبود منابع آبی مواجه است و به دلیل کمبود منابع آبی در سطح کشور حدود 5 هزار مگاوات در سطح کشور با کمبود تولید برق مواجه هستیم که این امر سبب شده تا مشکل ما دوچندان شود.

* فارس: ساعات اوج مصرف (پیک مصرف برق) در استان گلستان چه زمانی است؟

نصیری: مشترکان مصرف برق در زمان پیک مصرف (از ساعت 13 الی 17) تا جایی که می‌توانند از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنند لوازم برقی مانند اتو، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی و لوازم برقی دیکر را از مدار خارج کنند.

با توجه به اینکه فصل گرمی را در پیش رو داریم و به تبع آن لوازم سرمایشی در مدار قرار می‌گیرد مشترکان برق تا جایی که می‌توانند در ساعت پیک مصرف برق از لوازم برقی استفاده نکنند.

* فارس: آیا مشترکان مصرف برق در سال جاری می‌توانند بدون دغدغه تابستان خود را سپری کنند؟

نصیری: درجه‌ای به نام درجه رفاه در شرکت توزیع برق داریم که شهروندان می‌توانند درجه دستگاه سرمایشی خود را روی 23 درجه الی 26 درجه تنظیم کنند.

اگر مشترکین مصرف برق در استان گلستان، درجه رفاه را برای دستگاه‌های سرمایشی خود رعایت کنند ما از مسوولان کشوری قول گرفتیم که تابستان امسال را بدون دغدغه پشت سر بگذرانیم.

باید به سمت مدیریت مصرف پیش رویم اگر این اقدامات در استان گلستان انجام نشود و کمبود تولید برق در سراسر کشور جبران نشود باعث خاموشی در کل استان خواهد شد.

* فارس: چه زمانی مشترکان برق از سوی شرکت توزیع برق تشویق می‌شوند؟ آیا طرح ساعت به وقت گلستان در سال جاری برگزار می‌شود؟

نصیری: هر کسی که در بخش مصرف بخش میزان نُرم مصرفی خودش را نسبت به سال گذشته کاهش داده بود و با ما عقد قرارداد را بسته بود در این زمینه مورد تشویق قرار گرفت.

برنامه‌های متعددی برای مشترکان در بخش‌های صنعتی، تجاری، کشاورزی، اداری و همچنین مشترکان خانگی در سال جاری در دستور کار است در صورتی که مشترکان با ما در مصرف برق همکاری کنند مصوبه‌های در این زمینه در نظر گرفته شده است که به آنها پرداخت می‌شود.

طرح ساعت به وقت گلستان در سال جاری برگزار می‌شود و روزهایی که پیش‌بینی می‌شود بیشترین مصرف برق را داریم به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد که در آن ساعت همه مشترکان شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار