استاندار گلستان گفت: با تلاش نیروهای مردمی، امکانات روستایی و شهری، ستاد مدیریت بحران، منابع طبیعی و بسیج تمامی امکانات استان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان‌های کلاله و مراوه‌تپه به صورت کامل اطفاء شد.

استاندار گلستان: آتش‌سوزی در جنگل‌های شرق استان به صورت کامل اطفاء شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید‌مناف هاشمی با اشاره به آتش‌سوزی شرق استان اظهار داشت: آتش‌سوزی که 9 تیر ماه در عرصه جنگل‌های پهن برگ و مراتع شرق استان به خصوص شهرستان کلاله و مراوه‌تپه آغاز شده بود ساعت یک بامداد 11 تیرماه مهار و اطفا شد.

وی افزود: این حادثه در اثر آتش زدن بقایای محصولات در زمین های کشاورزی صورت گرفت و بخشی از جنگل‌های دست کاشت و مراتع در آتش سوختند.

استاندار گلستان یادآورشد: بارها توسط کارشناسان کشاورزی اعلام شده که کشاورزان از آتش زدن بقایای محصولات در زمین های کشاورزی جهت تسریع در کشت بعدی خودداری کنند چرا که که سرایت این آتش به زمین‌ها و جنگل‌های مجاور مشکلاتی را برای مردم و مدیریت استان به همراه دارد و خسارتی را به منابع استان وارد می‌آورد.

هاشمی از تلاش همه افرادی که در مهار و اطفاء حریق همکاری داشتند، تقدیر کرد و افزود: حضور 2 فروند بالگرد در منطقه جهت کمک به اطفا حریق بسیار موثر بود.

وی از همه گردشگران و مردمی که برای گذران اوقات فراغت به جنگل ها می روند خواست تا حد امکان از افروختن آتش خودداری کنند و اگر چنانچه آتشی بر پا می‌کنند پس از پایان تفریح ، آن را خاموش کنند و از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.

استاندار گلستان همچنین از مهار آتش در 2 نقطه دیگر استان خبر داد و افزود: در حاشیه جنگل گلستان و همچنین در جنگل‌های شهرستان کردکوی نیز 2 لکه آتش ایجاد شده بود که با تلاش نیروهای امدادی اطفا شد.

هاشمی همچنین با اشاره به گرمای هوای بی‌سابقه روزهای جاری در استان، گفت: گلستان استان کم آبی است و همه مردم در حوزه کشاورزی و مصارف خانگی باید صرفه جویی در مصرف آب و برق را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 110 روستای استان با استفاده از تانکر آبرسانی می‌شوند، خاطر نشان کرد: با مدیریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان همه امکانات آب و فاضلاب روستایی، سپاه و ارتش برای تامین آب مورد نیاز این روستاها بسیج شده‌اند تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار