معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

معاون هماهنگ کننده، اداری و مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آسیب‌های اعتیاد و مواد مخدر به اقتصاد، گفت: در سال گذشته بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال آسیب از سوی اعتیاد و مواد مخدر به اقتصاد کشور وارد شده است.

خسارت 10 هزار میلیارد ریالی مواد مخدر به اقتصاد کشور/ مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود

به گزارش گلستان 24 ؛ شهرستان گنبدکاووس به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شهرستان‌های استان گلستان در مناسبات فرهنگی و اجتماعی همواره در مبارزه علمی و عملی با مواد مخدر به عنوان شهرستانی شاخص و ممتاز مطرح بوده و با فعالیت‌های درخشان خود با وجود سرریز آسیب‌های اجتماعی بیش از 6 شهرستان در گنبدکاووس توانسته همواره به عنوان شهرستان موفق در مسیر تحقق اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر حرکت کند.

تقدیم 20 شهید و چهار جانباز مبارزه با مواد مخدر خود گواه روشنی است برای تعهد مردمان سرزمین جرجان در مسیر دلدادگی و عاشقی به میهن و انقلاب اسلامی و تلاش برای حفظ امنیت اجتماعی کشور.

امروز و برای نخستین بار یادواره 20 شهید مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس به همت فرمانداری و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس برگزار شد که با استقبال بی‌نظیر مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران روبه‌رو شد.

معاون هماهنگ کننده، اداری و مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر در این مراسم با تقدیر از برگزاری این یادواره برای نخستین بار، گفت: پاسداشت مقام کسانی که برای حفظ امنیت اجتماعی و سلامت جوانان این مرز و بوم جان خود را فدا کرده‎اند یکی از اعمال حسنه‌ای است که تاثیراتش در جامعه به مراتب مشهودتر از بسیاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دیگر است.

سید نجیب حسینی با بیان اینکه در دو سه سال اخیر همه مسوولان کشوری اعم از رهبر معظم انقلاب، دولت و قوای سه‌گانه برای مبارزه علمی و عملی با شیوع مواد مخدر و حرکت برای پیشگیری از این پدیده شوم به میدان آمده‌اند، افزود: آسیب‌های اجتماعی امروز نخستین دغدغه فرهنگی و اجتماعی مسوولان کشور است و در این مسیر با تمام وجود در حال خدمت به مردم هستیم.

وی با تاکید بر لزوم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در کشور، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت عظیم بخش خصوصی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی یکی از مهم‌ترین راهبردهایی است که می‌تواند در این حوزه به ما کمک شایانی کند.

معاون هماهنگی، اداری و مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هم اکنون 700 نوع ماده مخدر در جهان وجود دارد که نسل جوان و خانواده‌های ما را تهدید می‌کند، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در مرکز کشور، هزینه آموزش و انجام اقدامات پیشگیرانه در مقطع دبیرستان اول و دوم در گنبدکاووس را به شرط اجرای برنامه تامین خواهد کرد.

حسینی با نگران کننده خواندن آسیب‌های اعتیاد و مواد مخدر به اقتصاد کشور که به طور متوسط سالانه یک هزار و 650 میلیارد ریال است، افزود: با احتساب هزینه‌های مقابله، درمان و پیشگیری که توسط نیروهای انتظامی و امنیتی و ادارات و نهادهای مختلف انجام می شود این رقم به 10 هزار میلیارد ریال در سال می‌رسد.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به قرار گرفتن در دهه کرامت و تبریک میلاد حضرت معصومه (س)، تصریح کرد: غنای فرهنگی، محتوای این یادواره و اجرای برنامه‌های با محتوا و ارزشی در عین حال نشاط‌آور، نشان دهنده تدبیر و مدیریت صحیح این برنامه است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید به عنوان یک رسالت همگانی و فراگیر در سطح جامعه تبدیل شود، اضافه کرد: همه باید بدانیم که در این مسیر وظیفه داریم و باید برای انجام این وظیفه و رسالت از همه ظرفیت‌های ممکن خود استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت‌های پیشگیرانه در مدارس و فضاهای آموزشی، گفت: اگر بتوانیم مبارزه با مواد مخدر را از مدارس و از همان سنین کودکی در وجود نوجوانان و جوانان نهادینه کنیم قطعا به نتایج بهتری خواهیم رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در نخستین یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اشاره به فعالیت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در ماه‌های اخیر، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های همه جانبه در اجرای طرح شهید شوشتری و محرومیت‌زدایی از مناطق آلوده و بسترسازی برای زندگی سالم و همراه با معیشتی پایدار یکی از فعالیت‌های ماندگار این شورا بود.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه برگزاری تریبون آزاد مبارزه با اعتیاد برای نخستین بار در شهرستان گنبدکاووس ابتکاری جالب برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بود، ادامه داد: در کنار فعالیت‌هایی از جمله برگزاری جشن‌های هفتگی نشاط، امید و زندگی و برپایی نمایشگاه‌های ثابت و سایر باید به 137 برنامه ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد.

وی حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد، اختصاص اعتبارات ویژه برای درمان، بهبود و ساماندهی معتادان و افراد در معرض آسیب و همچنین توسعه مراکز علمی مبارزه با مواد مخدر را خواسته‌های مسوولان گنبدی از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های کشوری و استانی بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

گفتنی است در این برنامه از خانواده معظم و معزز 20 شهید مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس که در درگیری با سوداگران مرگ به شهادت رسیده بودند با اهدای لوح، هدیه و تندیس ویژه نخستین یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس تجلیل به عمل آمده و از کتاب زندگینامه شهدای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و تمبر یادگاری این مراسم نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار