مدیر موسسه خیریه آبشار عاطفه ها کردکوی:

مدیر موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان کردکوی؛ تمامی بانوانی که در موسسه خیریه آبشار عاطفه های فعالیت می کنند با حجاب فاطمی به نیازمندان خدمت می کنند و تمامی این عزیزان به حجاب خود افتخار هم می کنند.

پرسنل موسسه خیریه آبشار عاطفه‎ها با حجاب فاطمی به نیازمندان خدمت می‎کنند/ به حجاب خود افتخار می‎کنیم + تصاویر

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از رادکانا ؛ رادکانا اینبار سراغ سوژه ای خاص و مردمی رفت؛ سوژه ای که برای مردم نیازمند قدم بر می دارد تا لحظه ای هم شده گل لبخند را بر لبان نیازمندان این خطه از گلستان بنشاند.

سوژه ای که حجاب را بعنوان سرلوحه نخست و اصلی و اساسی کار خود قرار داده است و به تمامی کسانی که می گویند حجاب محدودیت می آورد فهماند که “حجاب مانعی برای رشد و تعالی و رسیدن به موفقیت نیست بلکه حجاب مصونیت می آورد.

در گوشه و کنار این منطقه شاهد حضور نیازمندان بسیار زیادی هستیم که باید به آنان توجه شود.

در این بین کسانی هستند که پای در رکاب مولای متقیان حضرت علی (ع) نهادند و به یاری قشر ضعیف جامعه شتافند.

موسسه خیریه آبشار عاطفه های شهرستان کردکوی تنها شعبه غرب استان گلستان از شهریورماه سال ۹۳ با هدف کمک به نیازمندان در این شهرستان آغازبکار کرد.

این موسسه خیریه تا به امروز توانسته حامی و یاور بسیاری از نیازمندان منطقه باشد که بسیار قابل تحسین و تقدیر می باشد.

از این رو رادکانا به جهت رسالتی که بر دوش دارد با هدف معرفی و حمایت از این دسته از دوستان در موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در غرب گلستان گفتگویی با خانم صدیقه نوروزی مدیر موسسه آبشار عاطفه ها در شهرستان کردکوی تهیه کرده است.


IMG_0415

*** ابتدا خودتونو معرفی کنید:

صدیقه نوروزی متولد ۱۳۶۹ ساکن روستای سالیکنده از توابع شهرستان کردکوی.

دارای مدرک تحصیلی لیسانس رواشناسی از دانشگاه پیام نور کردکوی هستم.

*** چند وقته که وارد موسسه خیریه آبشار عاطفه ها شدین؟

از بدو تأسیس موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در کردکوی فعالیت دارم که مدت یک سال و چهارماه می باشد.

*** تاریخ افتتاح موسسه آبشار عاطفه ها در کردکوی؟

شهریور ۹۳ موسسه در کردکوی آغاز بکار کرد. قبل از حضور من در موسسه حدود یک ماه گروهی در آن فعالیت می کردند که بعد از این گروه، موسسه برای مدت کوتاهی تعطیل شده بود که از تاریخ ۱۰/۸/۹۳ رسما دوباره افتتاح کردیم و خوشبختانه و به یاری خداوند متعال با اقتدار و با صلابت تا به امروز در حال فعالیت در این شهرستان هستیم.

IMG_0402

*** دارای چه تعداد نیروی کار هستین؟

ابتدای آغاز بکار، خودم به اتفاق یک حسابدار، مددکار و دو نیروی اشتراک فعالیت می کردیم اما به مرور زمان که فعالیتهای موسسه بیشتر شده بود اشتراک هامون افزایش پیدا کرد.

*** نحوه آشنایی شما با موسسه خیریه آبشار عاطفه ها؟

قبل از آشنایی با موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در توانبخشی مرکز شکوفه ها (پسران بالای ۱۵ سال) بهزیستی کار می کردم که بسیار اتفاقی بواسطه یکی از دوستان موضوع موسسه مطرح و با توجه به علاقه ای که به کارهای خیرخواهانه داشتم وارد این کار شدم.

IMG_0411

*** آبشار عاطفه ها یعنی چه؟

آبشار عاطفه ها سازمانی مردم نهاد می باشد که در ماه مبارک رمضان ۱۳۸۰ شمسی به شماره ثبت ۲۳۱۰ و شماره پروانه ملی ۱/۸/۸۳/۱۵۶۸۸۷ در راستای اعتلای سیره عملی امیرالمومنین حضرت علی (ع) و با توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و با عنایت حضرت حق به پشتوانه ولی نعمتان حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به همت چند نفر از نیکوکاران تأسیس گردیده است.

این خیریه از همان ابتدای شروع فعالیت با طرح دیدگاه های تخصصی و بررسی های کارشناسی شده و نگرشی پژوهشی به مسائل اجتماعی و فرهنگی تلاش داشته تا زمینه را جهت خدمتگذاری هرچه بیشتر به محرومان جامعه فراهم آورد که الحمدلله تاکنون در این راستا موفقیتهایی چشمگیر داشته که از فعالیت در سطح استان به سطح ملی تغییر و گسترش یافته است.

در سطح کشور تعداد ۲۲۰ شعبه دارد که تعداد شعبات آن روز به روز تغییر می کند و افزایش می یابد.

*** دارای چه تعداد شعبه در استان گلستان هستید؟

موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در استان گلستان دارای ۷ شعبه در شهرستان های گرگان (۲)، کردکوی، علی آباد کتول، کلاله، گنبد، آزادشهر و به زودی در بندرترکمن نیز می باشد.

IMG_0412

*** موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در کردکوی چه اقداماتی انجام می دهد؟

طی یک سال فعالیت در شهرستان کردکوی سعی شده در تمامی زمینه هایی که بتوان به افراد نیازمند کمک کرد فعالیت داشته باشیم.

فعالیتهایی خیرخواهانه ای همچون توزیع روزانه سبد غذایی، لوازم خانگی، کمک های درمانی، اشتغالزایی، توزیع البسه، هزینه ازدواج، جهیزیه و… .

*** اکثریت این قبیل کمکها از سوی موسسه آبشار عاطفه ها به افراد نیازمند چه مواقعی صورت می گیرد؟

همه روزه در حال انجام است.

*** آیا زمان و یا مناسبت خاصی مطرح نیست؟

نه اصلا .

IMG_0421

*** مددجویان برای دریافت کمکهای خیرخواهانه چه زمانی می توانند به آبشار عاطفه ها مراجعه کنند؟

درب موسسه آبشار عاطفه ها همه روزه به روی نیازمندان و خیران باز است و همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ بعدازظهر می توانند به موسسه مراجعه نمایند.

البته گفتنی است، بخاطر برخی مناسبت ها و زمانهای خاص ساعت کاری موسسه افزایش می یابد.

تمامی این موارد بستگی به نیاز مددجویان دارد که اگر مددجویی نیاز به خدمات درمانی داشته باشد با یک تماس تلفنی هم می شود نیازش را برطرف کرد.

قابل ذکر است که موسسه آبشار عاطفه ها با برخی مراکز درمانی قرارداد دارد و به مددجویانی که تحت پوشش موسسه هستند نامه ای جهت معرفی به پزشک مربوطه می دهیم که می تواند تحت درمان قرار گیرد.

*** با کدام مراکز درمانی در شهرستان کردکوی قرارداد دارید؟

درمانگاه شبانه روزی کیمیا و درمانگاه کوثر سپاه و تعدادی از پزشک های عمومی در کردکوی، گرگان و بندرگز.

IMG_0428

*** غیر از اقدامات خیرخواهانه ای که انجام می دهید آیا کارهای فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و مذهبی هم انجام دادید؟

بله صد در صد.

در زمستان گذشته کلاس های بافتنی، خیاطی و… در همین موسسه برگزار کردیم.

همه روزه دعای توسل باحضور پرسنل موسسه برگزار می شود.

*** آیا می توانیم بدانیم مبلغ حقوق دریافتی پرسنل موسسه خیریه در ماه چقدر است؟

بسیار ناچیز است.(با خنده)

پرسنل موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان کردکوی دلی کار می کنند.

پرسنل آبشار عاطفه ها همه روزه زحمت بسیار زیادی را متحمل می شوند اما هیچکدام از آنان بدنبال مادیات نیستند و عاشقانه در این راه به نیازمندان خدمت می کنند.

از نظر ما مبلغ اعطایی به پرسنل موسسه حقوق محسوب نمی شود بلکه نوعی پاداش است.

IMG_0433

*** برنامه های شما در سال ۹۵؟

اهدای جهیزیه به تعدادی از نوعروسان شهرستان کردکوی مهمترین و بزرگترین برنامه موسسه آبشار عاطفه ها در سال ۹۵ در این شهرستان می باشد.

*** تا به امروز چه تعداد جهیزیه به نوعروسان شهرستان اهدا کردید؟

در سال ۹۴ دو سری جهیزیه به نوعروسان اهدا کردیم.

با توجه به اینکه تازه تأسیس و نوپا بودیم در قدم اول تعداد ۳ جهیزیه به نوعروسان کردکوی اهدا کردیم.

در سری دوم در مراسمی که به صورت متمرکز بمناسبت ولادت باسعادت امام رضا (ع) شهریورماه ۹۴ در شهرستان گرگان برگزار گردید تعداد ۳۱۳ جهیزیه به نوعروسان اهداء گردید که تعداد ۳۰ جهیزیه متعلق به نوعروسان کردکوی بوده است.

تمامی هزینه های خرید جهیزیه های نوعروسان کردکویی را خیرین این شهرستان تقبل کردند.

IMG_0437

*** روحیات مردم کردکوی در اقدامات خیرخواهانه چگونه است؟

مردم کردکوی روح بزرگی برای کمک کردن دارند اما متأسفانه به نهادهای اینچنینی به سختی اعتماد می کنند.

جهت جلب اعتماد مردم برای کمک به نیازمندان در موسسه خیریه آبشار عاطفه های شهرستان کردکوی بسیار تلاش کردیم که خداروشکر تاحدودی موفق هم بودیم.

اگر در این زمینه مسئولین حمایتمان کنند و پشتوانه ما باشند مطمئنا مردم بیشتر و راحت تر می توانند اعتماد کنند.

موسسه خیریه آبشار عاطفه های شهرستان کردکوی تنها موسسه خیریه در غرب گلستان است که در حال خدمات رسانی به نیازمندان می باشد.

 

IMG_0440

*** روشهای شما جهت دریافت کمکهای خیرین؟

مهمترین و بزرگترین روشی که جهت دریافت کمکهای خیرخواهانه مردم همه روزه در این موسسه خیریه درحال انجام است برقراری تماس تلفنی توسط واحد مشارکت موسسه با مردم می باشد.

تعدادی از پرسنل موسسه آبشار عاطفه ها در واحد مشارکت با مردم تماس برقرار می کنند و توضیحاتی را خصوص نحوه فعالیت موسسه ارائه می دهند و مردم را با اقدامات خیرخواهانه این موسسه آشنا می کنند لذا در این راستا اگر شخصی بخواهد کمک کند به این موسسه مراجعه خواهد کرد.

در کنار آن برخی افراد از قبل با موسسه آبشار عاطفه ها آشنا هستند جهت کمک به نیازمندان حضورا به این مرکز خیریه مراجعه می کنند.

*** آیا تابحال خیرینی از خارج از شهرستان و یا استان جهت کمک به نیازمندان به شما مراجعه کردند؟

بله. خیرینی از تهران، بندرعباس و شهرهای دیگر استان .

IMG_0444

*** بزرگترین کار خیرخواهانه ای که تا به امروز از سوی خیری در این موسسه انجام شده است؟

یادمه اوایل کارمان بود که دو تن از خیران طی سه دوره که هر دوره به مبلغ ۵۰۰ هزارتومان به موسسه کمک کرده بودند که تا قبل از واریز این مبالغ حساب موسسه خالی بود و این بزرگترین مبلغی بود که وارد موسسه شده بود.

کمترین کمکی که خیرین عزیز می توانند به نیازمندان کنند هزینه خرید یک قرص نان است.

طی دوره های گذشته “طرح توزیع برکت نان” در این شهرستان اجرا کردیم که این طرح به مردم می گوید: “کمترین کمکی که می توانید در حق نیازمندان کنید اهدای مبلغ خرید یک قرص نان است.”

*** قشنگ ترین خاطره برای شما؟

قشنگ ترین خاطره مربوط میشه به اهداء جهیزیه به نورعروسان کردکویی. که زمان اهداء جهیزیه برای من بهترین لحظه زندگیم بود. چون به خوبی شوق و ذوق و خوشحالی را در چشمان نوعروسان می توانستم ببینم. تا به آن روز چنین حسی در زندگیم وجود نداشت و با این اتفاق بسیار خوشحال بودم که دوست دارم چنین تجربه ای دوباره تکرار شود.

IMG_0447

 

 

 

ظاهر موسسه شما نمایانگر برخورداری از حجابی مناسب و درخور شأن یک زن می باشد، دراین خصوص توضیح می دهید؟

بله درسته. تمامی بانوانی که موسسه خیریه آبشار عاطفه های فعالیت می کنند با حجاب مناسب به نیازمندان خدمت می کنند و تمامی این عزیزان به حجاب خود افتخار هم می کنند.

IMG_0450

*** آیا حق الزحمه ای به کسانی که قصد عضویت در این موسسه را دارند اعطا خواهد شد؟

در بخش واحد مشارکت موسسه خیریه آبشار عاطفه ها نیاز به افزایش نیرو داریم و در قبال آن ماهانه مبالغی هرچند ناچیز به این دسته از عزیزان اعطا می گردد.

هرچند موسسه آمادگی این را دارد تا افراد واجد شرایطی که علاقمندند که افتخاری در این مجموعه فعالیت کنند را جذب نماییم.

ضمنا موسسه خیریه آبشار عاطفه ها پذیرای افرادی که در زمینه های هنری و فرهنگی و آموزشی مهارت دارند و می توانند به صورت رایگان و افتخاری با برگزاری کلاسهای آموزشی به نیازمندان کمک کنند، می باشد.

*** دو نهاد دولتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در این شهرستان هستند که فعالیت های شما به نوعی به این دو نهاد مربوط می شود، آیا تا به امروز از سوی این دو نهاد به شما کمکی شده است؟

خیر. از کمیته امداد و بهزیستی کمکی به ما نشده است.

IMG_0453

*** آیا موسسه مرکزی آبشار عاطفه ها در کشور بودجه ای جهت کمک به نیازمندان به موسسات زیرمجموعه خود در شهرستانها اختصاص می دهد؟

آبشار عاطفه ها در حال حاضر تشکیل شده از ۲۲۰ شعبه که روز به روز بر تعداد آن افزوده می شود. در کنار آن استان گلستان یکی از استانهای قوی و فعال موسسه آبشار عاطفه هاست و موسسه مرکزی سعی می کند تا بیشتر به موسسات ضعیف خدمات رسانی کند.

*** تا بحال شده نیازمندی به موسسه شما مراجعه کند و شما به هر دلیلی نتوانید به آن نیازمند کمک کنید؟

بله. واقعا شرمنده این دسته از عزیزان شدیم.

اوایل آغازبکار موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در کردکوی به دلیل وضعیت نامناسب مالی این اتفاق رخ داد. اما درحال حاضر حتی از کوچکترین کمک دریغ نخواهیم کرد.

IMG_0457

*** از اعتماد مردم به خودتان بگویید؟

متأسفانه مردم بخاطر جوان و خانم بودنمان به ما اعتماد نمی کنند در صورتی که موسسه خیریه آبشار عاطفه های شهرستان کردکوی با وجود پرسنل جوان آن هم از قشر خانم بهترین خدمات را به نیازمندان این منطقه ارائه می کند که از همشهریان عزیز می خواهیم به ما اعتماد کنند.

*** آیا با موسسات خیریه دیگری هم ارتباط دارید؟

تا حدودی. فقط میان اطلاعاتی از نحوه فعالیت ما می گیرند و می روند.

*** آیا خودتان تابحال کار خیر انجام دادین؟

بله.

IMG_0465

*** چه قشر، ارگان و یا نهادی می تواند در پیشبرد اهداف موسسه کمکتان کند؟

مردم .

امروز اگر حتی ۱۰۰۰ تومان به نیازمندی کمک کردیم می گوییم مردم کمک کردند و اگر جهیزیه ای به نوعروسی اعطا کردیم باز هم می گوییم مردم کمک کردند.

*** کدام مسئولین شهرستان تا به امروز از موسسه شما بازدید کردند؟

فقط آقای بسطامی شهردار کردکوی.

IMG_0488


اطلاعات موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان کردکوی:

آدرس: میدان معلم، خیابان شهید مطهری، نبش معلم سوم.

شماره کارت بانک صادرات: ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۷۹۲۵۳

شماره حساب بانک صادرات: ۰۲۱۱۵۲۷۲۲۸۰۰۱

شماره تماس: ۰۱۷-۳۴۳۴-۵۲۶۹

شماره تلفکس: ۰۱۷-۳۴۳۴-۵۲۷۰

IMG_0460

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار