معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: بخشی از اراضی زیر کشت محصولات بهاره در مناطق مختلف استان از طریق آب شبکه سدها آبیاری شد.

بخشی از اراضی گلستان با آب سدها آبیاری شد

به گزارش گلستان 24 ؛ براساس اعلام روز دوشنبه آب منطقه ای سیدمحسن حسینی اظهار داشت: از طریق شبکه بوستان 5 هزار هکتار، در شبکه گلستان 2 هزار و 400 هکتار، در شبکه وشمگیر 8 هزار و 500 هکتار، در شبکه های شهید ایمری و شهید قربانی حدود 400 هکتارو در شبکه قره سو - زرین گل نیز 370 هکتار از زمین های زیرکشت آبیاری شد.

وی بیان کرد: برای آبیاری حدود 4 هزار هکتار از زمین های زیرکشت محصولات تابستانه نیز برنامه ریزی شده است.

به گفته وی؛ اگر رواناب رودخانه ها و ذخیره سازی آب در سدها بیشتر بود، ظرفیت بالاتری برای آبیاری شبکه های زیرپوشش سدها بوجود می آمد.

مهندس حسینی گفت: در شبکه بوستان حدود 500 تا 600 هکتار، در شبکه گلستان 1400 هکتار، در شبکه وشمگیر حدود 1400 هکتار، در شبکه شهید چمران 60 هکتار، شبکه های شهید قربانی و شهید ایمری 250 هکتار، شبکه دانشمند 200 هکتار و شبکه قره سو- زرین گل (با وجود کامل نشدن شبکه) هم با هماهنگی تعاونی های روستاهای مختلف و تمهیدات انجام شده حدود 400 هکتار سویا در برنامه آبیاری قرار گرفته و در حال انجام است.

وی از کشاورزان خواست با همکاری مسوولان و کارکنان سدها و شبکه ها، استفاده بهینه و حداکثری از آب محدود موجود را مد نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا استان مرزی و شمالی گلستان در سال های اخیر با توجه به کاهش نزولات جوی و کم توجهی به مصرف بهینه بویژه در بخش کشاورزی و خانگی با مشکل کمبود آب و خشکسالی مواجه شده است.

این استان 14 سد با ظرفیت ذخیره سازی 300میلیون مترمکعب آب دارد، اما ذخیره کنونی آن رقم ناچیزی است.

اقتصاد این استان بیشتر بر پایه کشاورزی در حدود 650 هزار هکتار زمین استوار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار