تلاش‌ها برای مدیریت کمبود آب و برق در گنبدکاووس ادامه دارد

مسوولان و مدیران گنبدی به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا مشکلات مردم گنبدکاووس در حوزه کمبود آب و برق را مرتفع و پاسخ شایسته‌ای به گلایه‌مندی مردم بدهند.

از رایزنی برای کاهش خاموشی منازل و بیمارستان‌ها تا تهیه مخزن ذخیره آب در روستاها

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ گرمای بی‌حد و حصر شهرستان گنبدکاووس در این روزهای تابستانی که به گفته کارشناسان در طی 25 سال گذشته بی‌سابقه بوده از یک سو و کمبود برق و آب از سویی دیگر در این شهرستان باعث شده است تا زندگانی مردم در عرصه‌های مختلف از جمله کار، مراودات اجتماعی و تجاری، استراحت، سلامت و درمان، حمل و نقل و حتی بهداشت عمومی و فردی آنها به مخاطره افتاده و به نوعی وضعیت شهرستان را به سمت مشکلات عدیده ببرد.

اما آنچه در این میان موجب دلگرمی و بردباری مردم این شهرستان شده است تلاش‌های شبانه‌روزی مسوولان این شهرستان به ویژه در ادارات خدمات‌رسان و البته ارائه گزارش‌های مکرر به رسانه‌ها و مردم به منظور ارائه روند پیشرفت کار بوده که توانسته با جلب اعتماد مردم گلایه‌مندی‌های آنان را در سطحی مشخص ثابت نگه داشته و به مرور با رفع مشکلات کاهش دهد.

در این میان و پس از حدود 10 روز مشکل مردم گنبدکاووس که ناشی از قطعی برق و به تبع آن قطعی آب شرب آنها بوده است با مدیران و مسوولان این شهرستان گفت‌و‌گو کرده و از روند اقدامات گزارشی تهیه کرده‌ایم که بیانگر تلاش بی‌وقفه مسوولان برای رفع مشکل مردم است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه با تدبیر فرماندار ویژه شهرستان و برگزاری جلسات مداوم برای پیگیری وضعیت آب شهرستان بسیاری از مشکلات را رفع کرده‌ایم، اظهار کرد: ما واقعا شرمنده مردم روستاهای گنبدکاووس هستیم که در این هوای گرم با مشکل کم‌آبی مواجه شده‌اند.

احمد ابراهیمی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته بخش عمده‌ای از مشکلات مردم رفع شده است، خاطرنشان کرد: مردم تا ساعت 9 صبح روز سه شنبه با فشار بسیار خوبی از آب بهره بردند که از این ساعت به بعد با مشکلات کوچکی روبه‌رو شدیم که در حال رفع آن هستیم.

* تانکرهای ذخیره‌ساز آب در روستاها نصب خواهند شد

وی با تاکید بر اینکه اگر شرکت توزیع نیروی برق همچون گذشته به ما کمک کند تا در محل چاه‌های استحصال آب شهرستان قطعی برق نداشته باشیم بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع تصمیم بر این گرفته شده است که در صورت موافقت شورای مدیریت بحران شهرستان تانکرهای ذخیره‌سازی آب در روستاهای دارای مشکل نصب شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه استفاده غیرضروری و غیرشرب از آب آشامیدنی از نظر انسانی، اخلاقی و شرعی مشکل دارد، ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از ادارات و نهادها برای آبیاری فضای سبز خود از آب شرب استفاده می‌کنند که کاری نادرست است.

ابراهیمی از دستور معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس مبنی بر برخرود قانونی با ادارات و نهادهایی که از آب شرب در مصارف غیرضرور استفاده می‌کنند، گفت: امیدواریم همه ما شرایط ضروری و حساس شهرستان، منطقه و کشورمان را در بی‌سابقه‌ترین گرمای هوا درک کرده و همکاری لازم را صورت دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور رئیس جمهور محترم اگر دستگاهی حداقل به میزان 10 درصد در مصرف آب خود در سال جاری صرفه‌جویی نکند باید تعرفه دو برابری را پرداخت کند، تصریح کرد: ما نیز موظف هستیم تا این دستور را نسبت به ادارات و نهادهایی که در این حوزه اهتمام ندارند، اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گنبدکاووس در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای نخستین بار مدیر منطقه‌ای انتقال برق استان‌های مازندران و گلستان در گنبدکاووس حضور یافته و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند، گفت: معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با هماهنگی برای حضور این عزیزان و ارائه استدلال‌های لازم آنها را از حساسیت و شهر گنبدکاووس با توجه به محوریت در شرق استان مطلع کرده و از آنها برای رفع مشکل مردم اقدام عاجل را درخواست کرد.

* خاموشی‌ها در گنبدکاووس کاهش خواهد یافت

عرب‌گلو با اعلام این خبر که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده سهمیه خاموشی در شهرستان گنبدکاووس در روزهای آتی کاهش محسوسی داشته باشد، خاطرنشان کرد: تمام تلاش همه مدیران شهرستان بر این موضوع متمرکز شده است که مشکلات مردم در حوزه برق را به سرعت رفع کنند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از ادارات و نهادهای شهرستان این است که در چنین شرایطی وضعیت ما را درک کرده و در حوزه صرفه‌جویی و مدیریت برق به ما کمک کنند، ادامه داد: بنده و همکارانم در شرکت توزیع برق شهرستان گنبدکاووس تمام نیرو و همت خود را در این روزها به کار گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم به مردم خدمات شایسته و مطلوبی را ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برخی ادارات و نهادها دارای موتور برق اضطراری و دیزل ژنراتور هستند، اضافه کرد: انتظار ما این است که مدیران با در مدار قرار دادن این موتور برق به ما در مدیریت مصرف کمک کنند.

عرب‌گلو با اشاره به اینکه اداره جهاد کشاورزی نیز می‌تواند با اطلاع به واحدهای مختلف پرورش طیور در مدیریت مصرف به ما کمک کند، افزود: بنده به همراه نماینده دادستان و نماینده فرماندار ویژه شهرستان برای بازدید از ادارات و نهادها نیز در هفته جاری به ادارات خواهیم رفت.

* بی‌وقفه برای رفع مشکلات مردم در تلاش هستیم

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه مردم مطمئن باشند که تمامی تلاشمان را برای رفع مشکلات آنها به کار خواهیم بست، ادامه داد: بسیاری از همکاران بنده حتی شب‌ها در محل کار حاضر هستند و به خانه نمی‌روند.

عبدالقدیر کریمی از برگزاری چندین جلسه مهم و مداوم با مدیران منطقه‌ای و استانی تولید برق و تامین آب خبر داد و گفت: به این مدیران شرایط حساس گنبدکاووس، پراکندگی جمعیتی و جغرافیایی، گرمای بیش از حد هوا و مولفه‌های زیستی که شرایط زندگی را به شدت سخت می‌کند ارائه کردیم تا نگاه ویژه و متفاوتی به گنبدکاووس به عنوان محور شهرستان‌های شرق استان داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه گنبدکاووس در هفته‌های اخیر گرم‌ترین شهر استان گلستان بوده است، تصریح کرد: بخشی از کمبود آب نیز متاثر از قطع برق و عدم امکان استحصال آب از چاه‌های عمیق بوده است که با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شده است که این قطعی دیگر در مناطقی که چاه‌های آب وجود دارد، اتفاق نیفتاد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبارات ویژه‌ای را برای حل مشکلات برق و آب شهرستان پیش‌بینی خواهیم کرد، افزود: به سرعت مشکلات روستاهای گنبدکاووس را که با کمبود شدید آب رو‌به‌رو شده‌اند، مرتفع خواهیم کرد.

* از صبوری و بردباری مردم صمیمانه متشکریم

بخشدار داشلی‌برون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با تشکر از صبوری و بردباری مردم این بخش محروم، خاطرنشان کرد: بخش داشلی‌برون وسعتی بالغ بر 17 درصد استان را شامل می‌شود اما در حوزه اختصاص منابع و تجهیزات صدها برابر کمتر از بسیاری از مناطق بهره برده است.

حاجی‌نظر شیرمحمدلی با اشاره به اینکه مردم بخش داشلی‌برون در مشقت فراوانی در حوزه تامین آب قرار گرفته‌اند، گفت: با تمام وجود برای تامین آب این مردم محروم تلاش خواهم کرد و از هر ظرفیتی برای رفع مشکلات آنها بهره خواهم گرفت که برگزاری جلسات و رایزنی با مسوولان شهرستانی و استانی تنها یکی از این مسیرهاست.

به هر تقدیر هر چند مردم از اتفاقات اخیر گله داشته و انتظار تحرک، پویایی بیشتری از مسوولان سطوح مختلف کشور را دارند اما همین تلاش‌ها و گفت‌و‌گو با مردم و رسانه‌ها می‌تواند تسکینی باشد بر آلام مردمان عزیزی که با صبوری و نجابت با دولت و مسولان برای فائق آمدن بر این مشکلات همدلی و همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار