به دلیل انفجار و آتش‌سوزی در جنگل انجام شد

به دلیل ایجاد حریق جنگل ناشی از انفجار در معدن برداشت سیمان در نیلکوه شهرستان گالیکش، اداره‌کل منابع طبیعی گلستان از شرکت سیمان گالیکش و شرکت پیمانکاری که کار انفجار برداشت سیمان در نیلکوه را انجام می‌دهد شکایت کرد.

شکایت منابع طبیعی گلستان از شرکت تولید سیمان در نیلکوه

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ از ساعت 15 روز 26 تیرماه سال جاری حریق در جنگل‌های منطقه «نیلکوه» شهرستان گالیکش باعث سوختن هشت هکتار از جنگل این منطقه شد.

این حریق صبح روز 27 تیرماه سال جاری به طور کامل اطفا شد ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان به صراحت علت وقوع حریق را انفجار در منطقه برای برداشت از معدن کارخانه سیمان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در ایجاد این انفجار سهل‌انگاری شده و آتش به جنگل سرایت کرده است.

همچنین حسن خسروی فرماندار گالیکش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص علت وقوع این حریق گفت: برای برداشت مواد برای کارخانه سیمان همیشه در منطقه از آتش‌بار و انفجار استفاده می‌کنند و این قطعی است اما اینکه علت وقوع این حریق آن انفجارها بوده یا خیر مشخص نیست.

حال بعد از گذشت چند روز از وقوع این حادثه آتش‌سوزی در جنگل، اداره‌کل منابع طبیعی گلستان شکایت خود را علیه شرکت سیمان گالیکش و شرکت پیمانکاری که کار انفجارهای این کارخانه را انجام می‌دهد را در دادسرا مطرح کرده و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است.

در ماه‌های گذشته نیز برای دو پرونده آتش‌سوزی جنگل در استان گلستان پرونده قضایی تشکیل شده بود و دادستان عمومی و انقلاب کلاله وارد موضوع شد.

یکی از این پرونده‌ها برای حریق 9 تیرماه سال جاری در جنگل‌های سوزنی‌ برگ شهرستان کلاله بوده که باعث سوختن 140 هکتار از جنگل‌های سوزنی‌برگ کلاله و بخشی از عرصه‌های جنگلی «چشمه‌زاو» در این شهرستان پرونده قضایی تشکیل شده که پس از تشکیل پرونده، مقام قضایی هفت نفر را برای بازجویی و تحقیق احضار کرده است.

روز بعد از این حریق نیز مناطقی از پارک ملی گلستان بر اثر سهل‌انگاری مسافران طعمه حریق شد که عباس عرب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش در این خصوص اعلام کرد با توجه به اینکه وسعت بیشتر این آتش‌سوزی در حوزه قضایی خراسان‌شمالی بوده است، پرونده‌ای در محاکم قضایی این استان تشکیل شده و در پیگیری‌هایی که انجام شده، یک نفر در رابطه با این حریق دستگیر شده است.

همچنین رئیس‌کل دادگستری گلستان به دادستان‌های استان دستور داده است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای کسانی که به صورت عمدی یا بر اثر سهل‌انگاری باعث آتش‌سوزی جنگل‌های استان می‌شوند پرونده قضایی تشکیل داده و اقدامات قانونی برای این افراد انجام شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار