امشب شب پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در اولین شب، ماه ذی الحجه است.

یوند آسمانی دو گوهر تابناک بشریت در اولین شب از ماه ذی الحجه

به گزارش  گلستان 24 ؛در این شب پر فضلیت حضرت علی (ع) فاطمه (س) را از پیامبر (ص) خواستکاری کرد و پیامبر هم با وجود خواستگاران زیادی که حضرت فاطمه داشت به او پاسخ مثبت دادند.

و در این شب زیبا عقد این دو فرشته زمینی در آسمان بسته شد.

سالروز ازدواج  این دو بزرگوار زیباترین پیوند آسمانی در جهان اسلام می باشد که نمونه تکرار نشدنی در تاریخ است.

در این شب فرخنده، حضرت علی (ع) با برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت.

  پیامبر گرامی اسلام (ص) ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند.

در روایتی می خوانیم که حضرت زهرا علیهاالسلام از پدر تقاضا کرد که آن حضرت از خدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد.

 این خواسته حضرت مستجاب شد و فاطمه علیهاالسلام شفیع و واسطه بخشش گناهکاران قرار گرفت.

 

این روز در تقویم ما ایرانیان به روز ازدواج نیز لقب گرفته است.

بسیاری از جوانان که در سن ازدواج هستند این روز را به عنوان روز ازدواج خود انتخاب می کنند و همزمان با فرارسیدن این میلاد فرخنده جشن ازدواج خود را برپا می کنند.

احادیث زیادی در رابطه با این ماه پر فضلیت وجود دارد ماه ذی الحجه یکی بهترین ماه های خداست ماهی که در آن هر دستی که به سوی آسمان بلند شود ناامید برنخواهد گشت.

این ماه که از ماه های برتر خداست به گفته بزرگان، بالاتر از صد سال است و می توان با توسل، توکل و راز و نیاز باخدا راه صد ساله را رفت.

انتهای پیام/بشاگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار