فرمانده مرزبانی گلستان با بیان اینکه همه صیادانی که به صورت غیرمجاز در محدوده استان وارد دریا می‌شوند گلستانی هستند، گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ قایق غیرمجاز در استان گلستان وجود دارد.

۱۵۰۰ قایق غیرمجاز در گلستان شناسایی شد

به گزارش گلستان24 ؛ سرهنگ حسین دهکی عصر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: تمام صیادانی که غیرمجاز فعالیت دارند گلستانی هستند و از همه صیادان هم استانی می‌خواهیم تا قانونمند وارد دریا شوند. صیادان قبل از ورود به دریا به پایگاه دریابانی مراجعه کنند و از قوانین و مقرارت مطلع شوند.

وی افزود: مرزبانی تعامل و همکاری خوبی با شیلات دارد و باید سازمان‌های مختلف، مانع افرادی که در ایجاد این قایق‌های غیرمجاز که با کمترین امکانات ایمنی این کار را برای صیادان آماده می‌کنند، برخورد نمایند و ما هم اگر صیادان غیرمجاز وارد آب شوند برخورد جدی و قانونی خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی گلستان بیان داشت: در هفته نیروی انتظامی 100 برنامه مختلف شامل مسابقات فرهنگی، ورزشی، تیراندازی، ویزیت رایگان بیماران در مناطق مرزی و غیره برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر وجود نیروی انسانی، باید مرزهای ما به تکنولوژی  و تجهیزات روز مجهز باشد که در حال حاضر وسایل، ادوات و تکنولوژی روز در مرزهای استان وجود دارد اما نیازمند توسعه است.

دهکی ادامه داد: در بازدید وزیر کشور به صورت دریایی، خشکی و هوایی از مرزهای گلستان،  مبلغ 8 میلیارد تومان به حوزه مرزبانی اختصاص یافت که قرار است تا در حوزه‌هایی از مرز که نیاز به تجهیز، فنس‌کشی و سیم خاردار و یا هرگونه تجهیز امکانات دارد هزینه شود.  

وی اظهارداشت: می‎بایست مرزهای استان گلستان در مدت 3 سال به مرز مطلوب تبدیل شود و به امکاناتی چون دوربین، سیم خاردار و غیره مجهز شود.

فرمانده مرزبانی استان گفت: اساسی‌ترین مشکل مرزنشینان ما عدم دسترسی به راه ارتباطی مناسب، آب آشامیدنی، گاز و غیره از دیگر مشکلات این مردم است.

وی افزود: استان گلستان دارای 44 روستا و یک شهر مرزی است که باید فعالیت‌های عمرانی خوبی برای مردم مرزنشین که به نوعی همکار ما هستند، انجام شود.

دهکی در مورد فعالیت های عمرانی مرزبانی بیان داشت: با رایزنی‌های انجام شده با ستاد کل مرزبانی کشور،  قرار است ساختمان مرزبانی گلستان که در گذشته زمین آن خریداری شده،  به صورت فاز به فاز احداث شود و تا آن زمان،  استانداری ساختمان اداری به صورت امانت در اختیار ما قرار دهد تا همکاران در شرایط بهتری فعالیت خود را انجام دهند.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار