مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: ۱۰ هزار هکتار از اراضی سد گلستان و بوستان گنبدکاووس قابل توسعه برای شبکه زهکشی است.

۱۰ هزار هکتار اراضی سدهای گلستان و بوستان زهکشی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ غلامعلی نورا عصر امروز در بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان و فرماندار ویژه از پروژه‌های جهاد کشاورزی اظهار داشت: از میزان 10 هزار هکتار قابل توسعه شبکه زهکشی تاکنون  5 هزار و 500 هکتار طراحی،  نقشه‌برداری و اجرا شده و قرارداد باقیمانده آن نیز منعقد شده است.

وی افزود: اگر مشکل اجتماعی پیش نیاید تا دهه فجر امسال این 10 هزار هکتار به شبکه زهکشی روباز و زیرزمینی تجهیز خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس اظهار داشت: در اطراف سد گلستان و بوستان 6 تعاونی تولید فعالیت دارد که 2 تعاونی تولید در حوزه سد گلستان و 4 تعاونی تولید در حوزه سد بوستان است.

وی یادآور شد: در سال زراعی جاری 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان گنبدکاووس برای توسعه کشت کلزا در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی استقبال خوبی از طرف کشاورزان برای این کشت صورت گرفته است.

نورا گفت: تاکنون با استقبال انجام شده پیش‌بینی می‌شود حدود 30 هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یابد و تاکنون براساس قرارداد انجام شده 20 هزار هکتار قرارداد توسعه کشت کلزا تکمیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: برای 20 هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت کلزا نیاز به 80 تن بذر کلزا است که تاکنون ارقام مختلف این بذر تا حدود 40 تن تامین شده و بقیه بذر نیز تامین خواهد. شد.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس تاکید کرد: با توجه به آزمایش ارقام مختلف بذرهای کلزا، بذرهای ارقام دلگان و آر جی اس با شرایط جوی و اقلیمی شهرستان سازگار است و در تامین بذر از این ارقام استفاده خواهد شد.

وی افزود:در سال گذشته عملکرد خوبی در تناژ محصول کلزا داشتیم و در هر هکتار یک تن و 800 کیلوگرم برداشت این محصول انجام شد و پیش‌بینی می‌کنیم عملکرد امسال ما به یک تن و 900 کیلو گرم در هکتار برسد.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار