پس از تحمل سال‌ها رنج جانبازی

پاسدار جانباز محمدقاسم انتصاری بامداد امروز پس از تحمل سال‌ها رنج جانبازی به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

«محمدقاسم انتصاری» به همرزمان شهیدش پیوست/ فرزند جانبازی که پدرش را برادر خطاب می‌کرد
به گزارش گلستان 24 ؛ پاسدار جانباز محمدقاسم انتصاری بامداد دیروز  پس از تحمل سال‌ها رنج جانبازی به خیل همرزمان شهیدش پیوست و پیکر این پاسدار جانباز قرار است فردا همزمان با سومین روز ماه صفر در امامزاده عبدالله علیه‌السلام شهرستان گرگان تشییع و خاکسپاری شود.

محمدقاسم انتصاری جانباز 30 درصد شهرستان گرگان که در دوران دفاع مقدس به مقام جانبازی رسیده بود پس از 35 سال درد و رنج بیماری به خیل شهدا پیوست و آسمانی شد، این جانباز والامقام در عملیات کربلای پنج به مقام جانبازی از ناحیه پا نائل شد.

پیکر مطهر این جانباز شیمیایی دوران پرافتخار دفاع مقدس که بامداد روز جمعه 20 مهرماه جاری، دعوت حق را لبیک گفت فردا شنبه ساعت 14 از محل امامزاده عبدالله علیه السلام شهرستان گرگان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

این جانباز متولد سال 1341 بود که بامداد روز جمعه در سن 56 سالگی در بیمارستان شهید صیاد شیرازی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

خانواده والامقام از عموم مردم شهیدپرور و ولایتمدار گرگان دعوت کردند تا در مراسم تشییع این جانباز سرافراز شرکت کنند.

13970720000496_Test_PhotoI

برادر انتصاری: پسرش هم پدر را برادر خطاب می‌کرد

برادر این جانباز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: محمدقاسم سال 1360 زمانی که 19 سال داشت به جبهه رفت تا دین خود را به امام و انقلاب ادا کند.

محمدباقر انتصاری ادامه داد: برادرم در سال 1362 ازدواج کرد اما به حرمت خون شهدا مراسم عروسی نگرفت این مسئله را در همان زمان با همسرش توافق کرده بود.

وی به صحبت‌های یکی از سرداران لشکر 25 کربلا درباره برادرش اشاره و تصریح کرد: ما همه جنگ رفتیم اما محمدقاسم در جنگ زندگی کرد.

برادر این پاسدار توضیح داد: محمدقاسم یک پسر 33 ساله دارد که بعد از جنگ چهره پدرش را نمی‌شناخت، آنها با ما زندگی می‌کردند، ما هر وقت به محمدقاسم می‌گفتیم داداش؛ پسرش هم پدر را برادر خطاب می‌کرد.

انتصاری از سال‌های حضور بردارش در زمان جبهه و جنگ یاد کرد و افزود: محمدقاسم از سال 1360 به جبهه رفت و دائما در میدان‌های جنگ بود، او دوران نقاهت را در کنار خانواده گذراند در عملیات کربلای پنج همرزمانش شهید شدند اما ایشان به مقام جانبازی نائل شد.

وی ادامه داد: محمدقاسم زمانی که دوران نقاهت را می‌گذراند دوباره راهی جبهه شد و تا پایان جنگ در جبهه بود و در عملیات مرصاد و پاکسازی منطقه حضور داشت.

محمدباقر به روحیات خاص محمدقاسم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: با وجود آنکه مدت حضورش در جبهه زیاد بود اما اهل خاطره تعریف کردن از آن دوران نبود محمدقاسم راننده تانک بود از ناحیه پا مجروح شد ترکش در تمام بدنش جا خوش کرده بود و خیلی اذیتش می‌کرد سرب‌هایی که وارد بدن محمدقاسم شده بود به راه تنفسی ایشان فشار می‌آورد حتی پزشکان نمی‌توانستند از بدنش اسکن بگیرند، بیمارستان مشکل تنفسی ایشان را به دلیل آسیب‌های شیمیایی تائید کرده بود.

وی ادامه داد: جراحت‌ها کم کم در بدن محمدقاسم اثر گذاشت و سه سال اخیر برادرم را به تخت وابسته کرد هر روز حالش بدتر می‌شد تا اینکه بامداد امروز شهد شهادت را نوشید و به همرزمان شهیدش پیوست.

محمدباقر از اوصاف برادرش یاد می‌کند و می‌افزاید: پاسدارانی که می‌خواستند مدافع حرم شوند قبل از رفتن پیش محمدقاسم برای خداحافظی می‌آمدند ایشان با اینکه حال و روز خوبی از لحاظ جسمانی نداشت اما خیلی اصرار به رفتن می‌کرد حتی می‌خواست در زمینه آموزش به جوانان براساس تخصص‌های زرهی که داشت خدمت کند.

وی با بیان اینکه محمدقاسم خیلی به ولایت‌پذیری و ولایتمداری اهمیت می‌داد، گفت: برادرم همیشه تاکید داشت گوش به فرمان ولایت باشیم حالا پسرش در مقام یکی از سبزپوشان ولایت در سپاه پاسداران مشغول فعالیت است تا پرچم پدر روی زمین نماند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار