علی‌آباد:

مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول از راه‌اندازی اندیشکده امنیت مالی پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خبر داد.

راه‌اندازی اندیشکده امنیت مالی پایدار در دانشگاه آزاد گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا مزیدی در گفتگو با خبرنگاران در علی‌آباد کتول از راه‌اندازی اندیشکده امنیت مالی پایدار با هدف مطالعه و بررسی راه‌های جذب منابع مالی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خبر داد.

وی به بیان ۱۰ برنامه اجرایی مهم در دستور کار کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول پرداخت و گفت: مسجد پایگاه اصلی و نخست انقلاب است که استادان بسیجی باید در ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودشان به پایگاه‌های بسیج محلات و هیأت امنا برای تقویت مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه انقلابی و مردمی کمک کنند

مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول با تأکید بر نقش‌آفرینی و حضور مؤثر استادان بسیجی در تحولات اجتماعی، ملی و مذهبی دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: استادان بسیجی به‌عنوان اقشار نخبه و فرهیخته جامعه و افراد صاحب نفوذ، منشأ تحولات زیادی هستند که می‌توانند با شناسایی مهم‌ترین مسائل چالشی که در دانشگاه بروز می‌دهد، مقابله کرده و مانع شکل‌گیری آن در دانشگاه شوند.

وی ادامه داد: متناسب با نیازهای روز جامعه و مسائلی که برای استان گلستان چه در بعد اجتماعی و اقتصادی و چه در حوزه زیست بوم منطقه وجود دارد، بسیج اساتید باید با نگاه تحول انقلابی و تکیه بر اندیشه‌های ناب امام و رهبری با تهیه نقشه راه بیش از گذشته به نقش‌آفرینی در جامعه بپردازد و در قالب نشست‌های علمی، سخنرانی و همایش‌ها در طول سال تحصیلی باعث آگاهی‌بخشی جامعه علمی شود.

مزیدی با توجه به الزامات شایسته‌گزینی در انتخابات توأم با حفظ اصالت فرهنگ اقوام، افزود: بسیج اساتید باید در شایسته‌گزینی و دغدغه‌های نظام با توجه به حفظ این اصالت،  مطالعه علمی و جامع را با توجه به منویات و رهنمودهای رهبری در برنامه داشته باشد.

وی بر جذب حداکثری استادان و دانشجویان بر مبنای تخصص‌ها، نیازها و مهارت‌ها به گفتمان انقلابی تأکید و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف علمی فرهنگی بسیج اساتید واحد علی‌آباد کتول با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، حلقه‌های صالحین شهید چمران، همایش‌ها و برنامه‌های فوق‌العاده در تلاش است تا با رویکرد تفاهمی در محیط پیرامونی خود اثرگذاری حداکثری داشته باشند.

مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول از راه‌اندازی اندیشکده امنیت مالی پایدار در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پس از هماهنگی‌های لازم در استان و تأیید اساسنامه، با توجه به ظرفیت‌های علمی و اجرایی استادان بسیجی، اندیشکده امنیت مالی پایدار دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به مرکزیت این واحد دانشگاهی راه‌اندازی خواهد شد.

مزیدی ادامه داد: این اندیشکده با استخراج دقیق مسئله‌ها و تولید ریزمسئله و به‌کارگیری خبرگان در هر حوزه با مطالعات عمیق و بنیادین و رویکردی آینده‌پژوهانه به بررسی سناریوهای مختلف می‌پردازد تا در نهایت نتیجه کارشناسانه و فکری را در اختیار تصمیم‌گیران قرار دهد. 

وی با اشاره به اینکه این اندیشکده به‌دور از انگیزه‌های مادی و انتفاعی اعضای آن شکل می‌گیرد، افزود: این اندیشکده در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی که تربیت انسان‌هایی در تراز شهید چمران را هدف خویش قرار داده تشکیل می‌شود و منافع ملی و تقویت هویت ملی را دربرمی‌گیرد.

مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول گفت: با توجه به نقش نخبگان و استادان بسیجی در خنثی‌کردن توطئه دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، امید است با همدلی و هم‌افزایی بیش از پیش، بتوانیم انقلاب فرهنگی را تعالی بخشیده و منجر به توسعه کشور شویم.

انتهای پیام/ آنا

ارسال نظر

آخرین اخبار