مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از برگزاری دوازدهین جشنواره اقوام ساعت ۱۸ عصر امروز در استان گلستان خبر داد.

برگزاری دوازدهین جشنواره بین‌المللی اقوام امروز در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیبه ابراهیمی صبح امروز در گفت و گو با صدا گلستان اظهار کرد: دوازدهین جشنواره اقوام با محوریت فرهنگ اقوام امروز ساعت ۱۷ عصر در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ و تاریخ اقوام نقش به سزایی در شکل‌گیری و هویت ارزش ملی دارند حضور اقوام مختلف نیز در سطح استان گلستان مانند کرد، ترک، کتول و ترکمن، سیستانی، بلوچ و غیره به عنوان کانون فرهنگ اقوام شناخته شده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ابراز کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در جشنواره بین‌المللی اقوام از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف استفاده کردیم و دعوت شدند تا در این جشنواره شرکت کنند از جمله کشورهای نروژ، قزاقستان، چین، کره شمالی، پاکستان، مالزی، اندولزی، قبرس و اکوادور حضور خواهند داشت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از هنرمندان و صنعتگران مختلفی دعوت کردیم تا در این جشنواره بین‌المللی حضور یابند در بخش نمایشگاهی تعداد ۱۶۷ غرفه ارائه شده است که تعداد ۱۳۶ غرفه برای صنایع دستی درنظر گرفته شده است و ۸۹ غرفه برای استان‌هایی است که از خارج از گلستان به این جشنواره شرکت کردند و تعداد ۴۷ غرفه مربوط به استان گلستان است.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه اقوام در شهرستان گنبدکاووس نیز به همین روال است تنها ۸۷ غرفه صنایع‌دستی و ۲۰ غرفه سوغات در این جشنواره در نظر گرفته شده است که ۱۶ استان اعلام آمادگی کردند که در بخش نمایشگاهی ما شرکت کنند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: در قسمت موسیقی این جشنواره موزیک، گروه موسیقی آیینی از سه استان کشور شرکت خواهند کرد استان‌های آذربایجان شرقی، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سنندج، کردستان، گیلان، لرستان و مازندران است.

انتهای پیام/ فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار