رئیس سازمان بسیج اساتید گلستان:

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گلستان گفت: محرومیت زدایی از سیمای فرهنگ ثمره انقلاب است.

محرومیت زدایی از سیمای فرهنگ ثمره انقلاب است

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری ظهر چهارشنبه در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه هنر که در سالن اجتماعات دانشکده مائده گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در جهان با چند نوع انقلاب روبرو هستیم که از برجسته ترین انقلاب ها، انقلاب اجتماعی است.

وی افزود: انقلاب اجتماعی سبب تحول و تغییر همه جانبه در همه عرصه‌های اجتماعی مانند اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر، تکنولوژی و غیره می‌شود.

منتظری ادامه داد: تمام گونه های تحول به آسانی مشهود بوده اما تحولات فرهنگی متمایز است زیرا فرهنگ، دیرپا، مانا و تدریجی است.

وی با بیان این که آثار فرهنگ کیفی است، تصریح کرد: فرهنگ، بینش‌ها و نگرش ها است دیر شکل می گیرد و دیر تغییر می کند.

منتظری گفت: انقلاب اسلامی ما به سان نهالی بود که علیرغم کید خائنان و مکر دشمنان به شجره طیبه بدل شد و از ثمره آن ایران و جهان سود می برد.

وی بیان کرد: دشمن قسم خورده ما با تیرهای سهمگین به سمت انقلاب نشانه رفته تا از رشد آن جلوگیری کنند ولی انقلاب ما از مزیت نسبی برخوردار است و آن پشتوانه الهی و معنوی است.

منتظری افزود: به یاری خدا جشن ۴۰ سالگی انقلاب را به تماشا خواهیم نشست و رویای کاذب دشمن با اراده ملت تعبیر نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از تحولات چشم گیر که به برکت انقلاب روی داد تحولات فرهنگی، ادبی و هنری بود.

منتظری تصریح کرد: انقلاب ما مروج فرهنگ و هنر است و به تعلیم و توسعه مبادرت می ورزد و از مهم ترین آثار آن تغییر رویکردها نسبت به رژیم ستم شاهی است.

وی گفت: در آن زمان هنر وسیله‌ای برای مقاصد پست و دون بود اما اکنون وسیله تعالی و کمال است که نقطه اوج آن دفاع مقدس است.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه سرانه های هنری توسط مسئولان استانی و شهرستانی تأکید کرد.

وی به پروژه مجتمع فرهنگی و هنری واقع در بلوار صیاد گرگان گریزی زد و گفت: وزارت ارشاد به تنهایی از عهده سرانه های فرهنگی برنمی آید بلکه همه باید در این راستا تلاش کنند.

منتظری با بیان این که محرومیت زدایی از سیمای فرهنگ از ثمرات انقلاب است، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب حصر فرهنگ در پایتخت شکسته شد و پنجره آن به روی همه استان ها باز شد.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار