معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گلستان:

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: نباید تا زمانی که افتراء و تخطی و تعرضی به خطوط قرمز توسط رسانه ها صورت نگرفته جلوی آزادی بیان آن ها را گرفت.

جلوی آزادی بیان رسانه ها گرفته نشود

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسعود سلیمانی، شامگاه یکشنبه در نشست با رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی اظهار کرد: شیوع و گسترش رسانه چند نعمت را به همراه دارد که یکی از آن ها رشد مدیریت است.

وی افزود: رسانه ها با نشر افکار باعث می‌شوند که مدیریت شیشه‌ای شود و البته در کنار این نعمت ممکن است آسیبی هم وجود داشته باشد و کسانی آگاهانه یا ناآگاهانه در نشر انتشار اخبار و بیان حقایق دقت نکنند.

سلیمانی گفت: اگر توهینی در فضای مجازی صورت گیرد مصداق جرم دارد و با شکایت شاکی قابل پیگیری است.

وی گفت: برخی از کانال ها مهندسی نشر را در اخبار رعایت نمی کنند و بسیاری از کانال ها هم اخبار یأس آور و ناامیدکننده را بازتاب می دهند و این کار مزاج مردم را کدر می کند.

سلیمانی اضافه کرد: نباید تا زمانی که افتراء و تخطی و تعرضی به خطوط قرمز توسط رسانه ها صورت نگرفته جلوی آزادی بیان آن ها را گرفت.

وی تصریح کرد: اگر توهینی در این زمینه صورت گیرد مصداق مجرمانه دارد و باید قبل از نشر خبر محک زده شود که آیا خبر درست است یا خیر؟

سلیمانی گفت: شکایتی از یکی از رسانه‌های گلستان صورت گرفته است باید قبل از انتشار خبر راستی آزمایی صورت گیرد زیرا نشر آن به دلیل گستردگی که دارد مصداق نشر اکاذیب است.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار