طرح تشدید نظارت بر بازارهای گلستان در آستانه شب یلدا از امروز شنبه با حضور بازرسان معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان استان از میدان میوه وتره بار گرگان آغاز شد.

 اجرای طرح نظارت بر بازار شب یلدا در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: این طرح به مدت یک هفته و به منظور ایجاد فضایی آرام برای خرید شهروندان و برخورد با افزایش غیرمنطقی قیمت اقلام پرمصرف شب یلدا از جمله میوه، آجیل، شیرینی، مرغ، ماهی و گوشت قرمز اجرایی شده است.

به گفته علی اصغر اصغری، امسال در اجرای طرح از مشارکت سه هزار عضو تشکل حمایت از حقوق مصرف کنندگان در 14 شهرستان تابعه استان، 350 ناظر افتخاری، 150 بازرس و 60 نفر نیروی اصناف استان استفاده می شود.

وی افزود: در راستای نظارت بر بازارهای استان گشت های مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، مجمع امور صنفی و اتحادیه های مرتبط برگزار می شود.

اصغری از شهروندان نیز خواست که در صورت مشاهده تخلف در بازار از جمله کم فروشی، گرانفروشی، درج نکردن قیمت موارد را از طریق سامانه 124 به بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند تا پیگیری و برخورد لازم با متخلفان صورت گیرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره فروش شب یلدا از 27 تا 30 آذرماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی استان گلستان واقع در کیلومتر پنج جاده گرگان – آق قلا به منظور تنظیم بازار اقلام پرمصرف شب یلدا خبر داد.

به گزارش ایرنا اولین شب فصل زمستان در نزد ایرانیان به عنوان شب یلدا گفته می شود و طبق سنت دیرینه خانواده ها در کنار هم آن را جشن می گیرند.

یکی از سنت های یلدا جمع شدن در خانه بزرگترها و به جای آوردن صله ارحام بوده که در دین اسلام نیز بر آن تاکید شده است.

 

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار