رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پرونده ویژه خرید و فروش چوب سرخدار در گلستان تشکیل شد.

پرونده ویژه خرید و فروش چوب سرخدار در گلستان تشکیل شد

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان گلستان هادی هاشمیان اظهار کرد: در پی درج خبرهایی مبنی بر خرید و فروش قلیان و صنایع دستی با چوب سرخدار در فضای مجازی طی نامه ای بررسی و رسیدگی ویژه به این موضوع به دادستان علی آبادکتول سپرده شد.

هاشمیان ادامه داد: در این نامه از دادستان علی آبادکتول خواسته شد پس از بررسی ابعاد این موضوع، متخلفان را شناسایی و تحت پیگرد قرار دهد.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان با بیان این که ذخیره گاه های گونه ارزشمند سرخدار  ایران در گلستان به ویژه در منطقه علی آباد کتول قرار دارد از برخورد های سخت گیرانه برای متخلفان هم خبر داد و گفت: کسانی که اقدام به قطع، قاچاق و خرید و فروش فرآورده های حاصل از چوب سرخدار می کنند علاوه بر جزای نقدی باید به مقدار ارزش واقعی این چوب ها هم غرامت بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اداره منابع طبیعی هم باید نظارت های خود در این بخش را افزایش دهد و گزارش اقدامات خود را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال استان ارائه کند.

هاشمیان از مردم هم برای کمک به جلوگیری از دست اندازی به ذخیره گاه های سرخدار استان کمک خواست و گفت: در صورت مشاهده هر گونه خرید و فروش چوب سرخدار و فرآورده های مربوط به این گونه ارزشمند با شماره ۱۵۸۰ تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار