مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اینکه اکنون ۷۲ هزار خانوار با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش این کمیته هستند، گفت: ماهانه بیش از ۱۵ میلیارد تومان مستمری در استان ب به افراد زیرپوشش کمیته در استان پرداخت می‌شود.

 ۱۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در گلستان پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ اسکندر اسکندری ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسالت کمیته امداد بر پایه اطلاع رسانی مناسب و مشارکت مردمی است و حضور و مشارکت مردم به اطلاع رسانی و معرفی درست خدمات و برنامه ها بستگی دارد.

وی افزود: کمیته امداد 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 با دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تشکیل شد و پیش از پیروزی انقلاب نیز یاران و نزدیکان امام خمینی(ره) همین حمایت ها را از خانواده های زندانیان انجام میدادند و پس از پیروزی انقلاب نیز امام خمینی(ره) با شعار کمک به مظلومان و محرومان این نهاد را تشکیل و نظارم اسلامی توجه ویژه ای به مستضعفان دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: کمیته امداد امروز به عنوان نهادی برگرفته از انقلاب اسلامی، الگویی در سطح منطقه و جهادن شده و برخی کشورهای اسلامی نیز از این الگو استفاده کرده‌اند.

با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها به عنوان یاوران امداد محسوب می شوند و ما باید از همه ظرفیت ها برای جلب مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم و پدیده فقر هر روز در حال گسترش است که مبارزه با این پدیده جزو رسالت‌های این کمیته است و در این کار نیاز به کمک همه دستگاه‌های اجرایی، مردم و مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی کشور گفت: در شرایط اقتصادی کنونی 28 درصد به جمعیت مستمری بگیران کمیته امداد در استان گلستان افزوده شد و اکنون 72 هزار خانوار با 130 هزار نفر جمعیت در استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و حقوق آنان برقرار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان درباره پرداخت مستمری به خانواده های تحت پوشش گفت:  امسال مصوبات خوبی در مجلس شورای اسلامی قرار دارد که 20 درصد میزان مستمری افزایش یابد و در سال 97 میزان مستمری 14.5 درصد افزایش داشته که در سال 96 نیز نسبت به سال 95 میزان مستمری 2.5 برابر شده بود.

اسکندری گفت: اکنون ماهانه بیش از 15 میلیارد تومان مستمری در استان گلستان به جزء یارانه هر فرد به افراد تحت پوشش کمیته در استان پرداخت می‌شود.

مشروح این نشست به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار