امام جمعه بابلسر در مراسم یادوراه شهدای اصناف و شهید مدافع حرم شهرستان آزادشهر که در حسینیه ۱۴ معصوم آزادشهر برگزار شد، گفت. بسیاری از مشکلات امروز کشور بخاطر بی تدبیری برخی از مدیران و عدم نظارت نمایندگان مجلس است که جرات نمی کنند و آن غیرت دینی و روحیه انقلابی را ندارند.

 بازاریان همواره در تاریخ ایران موثر بوده اند/ انسان خدا باور، نمی ترسد، دروغ نمی گوید و خیانت نمی کند

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام محمداسماعیل قلی پور امام جمعه بابلسر ( امام جمعه پیشین آزادشهر) در مراسم یادواره شهدای شهدای اصناف شهرستان آزادشهر اظهار کرد: حضور در مراسم شهدا توفیقی است که خداوند متعال به هرکسی نمی دهد. خدا را شکر که بار دیگر به مراسم شهدا و در شهرستان آزادشهر دعوت شدم.

وی افزود: در طول تاریخ کشور ما، بازاریان همواره نقش موثری داشته اند. در قضیه تحریم تنباکو اولین کسانی که از آیت ا... شیرازی حمایت کردند، بازاریان بودند و سپس تحریم تنباکو به خانه‌ها کشیده شد. در تاریخ انقلاب نیز در بسیاری از شهر ها حرکتهای انقلابی که صورت می گرفت از سوی بازار حمایت می شد. در ۸ سال دفاع مقدس، نقش بازاریان یک نقش بی بدیل بود. به ویژه در پشتیبانی و تدارکات، گر چه بسیاری از بازاریان خودشان هم در میدان نبرد حضور داشتند و این ۱۲ شهید اصناف آزادشهر گواه سخن بنده است.

 حجت الاسلام قلی پور بیان کرد: بازاریان همواره پیش قراول تحولات بودند و ملت ما هیچگاه تلاشها و زحمات آنها را فراموش نمی کند. امروز نیز نقش بازاریان یک نقش مهم و فوق العاده در تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال است. اگر مقام معظم رهبری سال را سال حمایت از تولیدات داخلی بیان کردند، تبلیغ و توزیع این کالاها و سوق دادن مردم به سمت استفاده از کالاهای داخلی بر عهده بازاریان است و این موضوع بسیار اثرگذار و نقش آفرین است.

  امام جمعه بابلسر تصریح کرد: امام علی (ع) می فرمایند، دنیا محل تجارت اولیا خداشت. شهدای تجارتی انجام نجات دهند انجام دادند و کاری کردند که دنیای فانی انها به دنیای باقی تبدیل شد. خداوند متعال همه چیز فانی اعلام می کند، الا در خصوص شهدا که آنها را زنده و جاویدان می نامد.

سخنران مراسم شهدای اصناف آزادشهر ادامه داد: آن چیزی که در ۸ سال دفاع مقدس ما را حفظ کرد، توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار بود. جوانان عزیز تاریخ قبل از انقلاب را مطالعه کنند، چند کشور در درگیریهای جزئی از ایران جدا شد. ازبکستان، تاجیکستان، بحرین و ... . اما در طول ۸ سال دفاع مقدس، تمام شرق و غرب برای اولین بار متحد شدند و با همراهی کشورهای مرتجع عربی صدام را حمایت کردند تا بتوانند انقلاب ما را نابود کنند، اما نتوانستند به هدف خود برسند و حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند. این بخاطر خدا باوری مردم ما بود.

 امام جمعه پیشین آزادشهر خاطرنشان کرد: با توکل به خدا و اتکا به نفس و خودباوری ۸ سال دفاع مقدس را پیش بردیم، چه شده است که امروز یک عده ساز ناسازگاری با اهداف انقلاب را می زنند و اینجا و انجا می نشینند و می گویند اگر می خواهید کشور را آباد کنیم باید دم کدخدا را ببینیم. برادر من دم خدا را ببینید، کدخدا چکاره است. ما برای همین انقلاب کردیم.

وی گفت: مردم ما کم نیاورده‌اند و همیشه در صحنه هستند، هر جا به مردم نیاز شد، در هر موضوعی و در هر شرایطی با هر سختی‌ای مردم همواره در میدان حاضر شدند. اینکه همه‌ی تقصیرها را گردن آمریکا و تحریم بیندازیم درست نیست. شاید ۲۰ الی ۳۰ درصد مشکلات تقصیر تحریم می باشد، اما بسیاری از مشکلات امروز کشور بخاطر بی تدبیری برخی از مدیران و عدم نظارت نمایندگان مجلس است که جرات نمی کنند و آن غیرت دینی و روحیه انقلابی را ندارند.

حجت الاسلام قلی پور اظهار کرد: متاسفانه در برخی از بخشها بعضی ها کم آوردند، اما در کشور مدیران توانمند، ارزشی، ولایی و انقلابی زیادی داریم. مدیرانی خستگی ناپذیر، خدا باور، مدیرانی که در کنار شهدا و در مسیر شهدا در حرکتند. سوگمندانه عرض کنم، برخی از مناسب به دست نااهلان و نامحرمان سپرده شده است.

امام جمعه بابلسر افزود: امروز اگر بخواهیم مقصر را مشخص کنیم، مقصر اصلی خود ما مردم هستیم. زیرا مسئولین را ما انتخاب می کنیم. نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را ما انتخاب می کنیم. ما هستیم که در شوراها رای می دهیم و بسیاری از تصمیمات از همین جا شروع می شود. لذا باید حواسمان را جمع کنیم در ایام انتخابات ، شاخص‌ها و معیارهایی که مقام معظم رهبری و بیان کرده و می کند را در انتخاب افراد بکار ببندیم.

سخنران مراسم شهدا بیان کرد: در عین حال، امروز برای مدیریت کشور نیاز نیست که از خارج آدم بیاوریم، در کشور خودمان مدیر شایسته برای مدیریت وجود دارد. در کشور ما ظرفیتها و توان لازم وجود دارد، باید جوانها و استعداد آنها را باور کنیم ، به آنها بهاء دهیم و کمکشان کنیم. زمینه را برای جوانان فراهم کنیم. اما مهمتر از همه این است که خدا را باور کنیم.

وی سپس خطاب به بازاریان اعلام کرد : خدا در قرآن دو دستور در حوزه اقتصاد داده است که اگر به آنها عمل شود معضلات و مشکلات حل می شود. اول انکه مال حرام نخوریم. غش در معامله حرام است، حقوقی که بابت کم کاری بگیریم حرام است، ربا و نز.ل حرام است و ... و احتکار ، گرانفروشی و مسائلی اینچنینی حرام هستند. دستور دوم این است که مال حلال خود را به تنهایی مصرف نکنیم. آیات مربوط به صدقه، انفاق و ... و توجه به محرومان ما را به این موضوع هدایت می کند. 

حجت الاسلام قلی پور خاطرنشان کرد: روز در مدینه کمبود گندم امده بود، خادم امام صادق به نزد ایشان آمد و این موضوع را اعلام کرد. امام ناراحت شد، خادم گفت، نگران نباشید انبار ما گندم دارد، اما خوشحال شد و فرمود، گندم‌ها را به بازار ببرید و بفروشید، خادم گفت، اینجوری گندم ما زود تمام شود، امام فرمودند، یا تا آن روز مشکل حل می شود و یا اینکه ما هم می شویم مثل مردم دیگر، انها ندارند و ما هم نداریم.

 امام جمعه بابلسر تصریح کرد: امروز چقدر از ما اینگونه هستیم؟! آیا این نگاه که یا همه با هم داشته باشیم یا همه با هم نداشته باشیم را داریم؟! تا در فضای مجازی شایعه می شود که فلان جنس قرار است گران شود، همه هجوم می آورند تا هر چی در فروشگاه هست را بخرند و در خانه انبار کنند تا یک روزی که دیگر کسی چیزی نداشت ، آنها داشته باشند.  متاسفانه برخی از مغازه داران می گویند که اگر تعداد زیاد نخری، بعدا باید همین جنس را گرانتر بخرید. زمانی که عرضه کم و تقاضا زیاد شود، تورم و گرانی ایجاد می شود.

سخنران مراسم شهدا گفت:  این شهدا در ۸ سال دفاع مقدس نگاهشان چی بود؟! آنها روحیه ایثار داشتند نه استیصال، از خود گذشتگی می کردند و گاهی اوقات یک دانه کنسرو که وجود داشت همه به یکدیگر تعارف می کردند. هر کسی سعی می کرد دیگری را بر خود مقدم کند. ما ان فرهنگ را باید امروز در جامعه نهادینه کنیم.

وی تاکید کرد: البته عرض کردم که شما مردم در بسیاری از صحنه ها حضور موفق و موثر دارید، اما برخی از صحنه ها آنقدر تبلیغات شد که ما یادمان رفت باید چگونه عمل کنیم. مثلا در استفاده از کالای داخلی، تبلیغ مناسب نداریم.اگر یک جنس برای استان خودمان باشد بدون امتحان آن را رد می کنیم. 

حجت الاسلام قلی پور اظهار کرد: گاهی دیده می شود یک زن و شوهر که هر دو اهل آزادشهر هستند فرزندی با موهای بور و چشمانی آبی به دنیا می آورند و این بچه به چشم دیگران زیبا به نظر می رسد و آنها می گویند این بچه شبیه خارجی ها می ماند. یعنی هر چیز خوب و زیبا برای خارجی هاست! درست است که در برخی از اجناس داخلی مثل خودرو ، آن وجدان کاری رعایت نمی شود و کیفیت محصول آنقدر پایین است که انسان خجالت می کشد بگوید این جنس ایرانی است. البته همین‌ها را اگر ریشه یابی کنیم، سهم دارانش معلوم نیستند.

امام جمعه بابلسر افزود: انسان خدا باور دروغ نمی گوید، خیانت نمی کند، روحیه بلند دارد، ترس ندارد، همیشه شاکر است. نعمتهای خدا را بشماریم اگر می خواهیم رستگار شویم. ما مشکلات را گفتیم و آنها را باور داریم، اما آن طرف هم دستاوردهای نظام مقدس اسلامی را برشماریم. ۴۰ سال پیش کجا بودیم و الان کجا هستیم. از نظر علمی، سواد آموزی، نظامی، از سیاسی، عمرانی  و ... . 

سخنران مراسم شهدا بیان کرد: آقایان بگویند قبل از انقلاب چند درصد با سواد داشتیم و الان چقدر، چقدر از مردم می توانستند دانشگاه بروند و الان چقدر! از نظر علمی چندم دنیا بودیم و الان کجای قله علم ایستادیم. ما در برخی از علوم پایه گذار علم هستیم، در نانو تکنولوژی، سلولهای بنیادین، علم هسته‌ای، هوافضا، صنایع دفاعی و ... . یک روز ما ژاندارم آمریکایی ها بودیم و الان خود ترامپ می گوید که بیش از ۷ تریلیون دلار هزینه کردند در مطقه اما الان در حال خروج از منطقه هستند.

وی تصریح کرد: اگر کفران نعمت کنیم، خدا علاوه بر گرفتن نعمتها، ما را مجازات می کند. مردم ما نظام را دوست دارند و بین عملکرد برخی از کارگزاران و اصل نظام فرق می گذارند. 

حجت الاسلم قلی پور خاطرنشان کرد: به ایم فاطمیه نزدیک می شویم. یکی از ویژگی های حضرت زهرا ولایت مداری بود.  ویژگی شهدای ما هم ولایت مداری بود. در طول تاریخ هر کجا از ولایت اطاعت شد، مردم سربلند و با عزت شدند و هر کجا ولی خدا تنها ماند و یا به ظاهر تضعیف شد، مردم ذلیل شدند.

امام جمعه بابلسر گفت: امروز هم همین است. هر جا به سخنان ولی گوش دادیم موفق بودیم. در دفاع مقدس، در صنعت موشکی  و ... . حضرت آقا چند سالی است که می فرمایند اقتصاد مقاومتی، توان داخلی، اعتماد به جوانان، حمایت از تولید کنندگان داخلی، خوب ما چه مقدار از ولایت طبعیت کردیم؟! بازم چشم به بیرون دوختیم، یه وقتی قصه برجام بودیم و امروز گرفتار  fatf ،  cft و ... هستیم. چه مقدار شعار سال تحقق پیدا کرد؟! هر کجا به بیانات ولی فقیه توجه کردیم، طعم لذتش را مردم چشیدند و هر کجا توجه نشد، از همان جا ضربه خوردیم.

سخنران مراسم شهدا اعلام کرد: بعضی ها شعارشان این است، رهسپاریم با ولایت تا ریاست! وقتی به پست و مقام رسیدند دیگر ولایی نیستند و بهانه جویی می کنند. یکی نامه آقا را توجه نمی کند، یکی می گوید سخن آقا ارشادی و مولوی بوده است و ... .

وی در پایان گفت: سید حسن نصر ا... رهبر حزب ا... لبنان می گوید، اگر در موضوعی بفهمیم نظر رهبری جمهوری الاسلامی ایران میل به ان سمت دارد، عمل به آن را بر خود تکلیف می دانیم. البته شما مردم نشان دادید که مردمی ولایتنمدار و در صحنه هستید. انشا ا... ۲۲ بهمن امسال تماشایی تر از گذشته خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار