معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور با بیان اینکه وحدت علمای شیعه و سنت از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است، گفت: ‌علمای اهل سنت و شیعه امانت‌دار انقلاب اسلامی هستند.

 ‌وحدت علمای شیعه و سنی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش گلستان 24 ؛حجت‌الاسلام سید حامد علم‌الهدی در همایش علمای اهل تشیع و تسنن با موضوع 40 سال وحدت در پرتو انقلاب اسلامی شرق گلستان در باشگاه فرهنگیان اظهارداشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی نیروهای رزمنده ما از مسلمانان دفاع می‌کنند. امروز نیاز نیست برای مقابله با دشمن در خرمشهر بجنگیم، ما مسلمانان را یکپارچه می‌ببینیم و وطن تنها به مرز جغرافیایی محدود نمی‌شود تا در ایران برای دفاع از مسلمانان بجگنیم.

وی افزود: نیروهای نظامی و دفاعی ایران توانستند در فلسطین، غزه و لبنان و هر جا دیگر برای کمک به مردم و مسلمانان حضور یابند. امروز عزیزان زمین خورده یمن به امید کمک‌های مردم و نیروهای ایران هستند که این در دنیا به لحاظ بهره معنوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور بیان داشت: اگر امروز کشوری در برابر قدرت‌های جهانی بایستد باید هزینه‌های سختی را متحمل شود. تحریم، حصر،گرفتاری اقتصادی و مسدود کردن حساب‌های بانکی از جمله این هزینه‌ها است.

وی ادامه داد: ما باید در برابر این هزینه‌های دشمن استقامت کرده و با آنها مبارزه کنیم. مسیر حق هزینه دارد که ملت ایران تاکنون آن را پرداخته است.

‌علم‌الهدی گفت: البته دولتمردان وظایفی دارند که باید این وظایف را انجام دهند. وظیفه آنها این است که تلاش کنند و راه‌هایی برای حل مشکلات مردم پیدا کنند.

وی درباره دستاوردهای انقلاب خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب در 40 سال گذشته بسیار زیاد است که در بازه زمانی کوتاه نمی‌توان بازگو کرد. یکی از دستاوردهای انقلاب این است که شما علمای اهل شیعه و سنی در کنار هم مانند برادر در همایش‌ها و برنامه‌ها حضور دارید در صورتی که در زمان قبل از انقلاب چنین فرصت‌هایی وجود نداشت.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت مجمع تقریب مذاهب کشور است. گرچه این مجمع قبل از انقلاب توسط آیت الله بروجردی تاسیس شد اما بنا به دلایلی محدود و تعطیل شد و پس از انقلاب اسلامی با توجه به اینکه رویکرد انقلاب ما جهانی بود فعالیت خود را از سر گرفت.

وی اضافه کرد: نشست‌هایی که امروز علمای اهل سنت و شیعه در کشور و حتی کشورهای دیگر برگزار می‌کنند حاصل دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

‌علم الهدی بیان داشت: سالانه در ایام میلاد پیامبر اکرم ( ص) کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می شود و تاکنون حدود 33 کنفرانس با این موضوع از طریق مجمع تقریب مذاهب برگزار شده است. هفته گذشته بزرگترین همایش علمای مقاومت را در کشور دمشق و سوریه برگزار کردیم.

وی یادآور شد: امروز علمای اهل سنت و شیعه امانت‌دار انقلاب اسلامی هستند. شما علما امانت‌دار شریعت و دین هستید اگر در دین مقید و مستحکم باشید مردم در دین خود محکم بوده وگرنه بی‌دین می‌شوند.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور گفت: مسئولان ما باید امروز مسئولیت را یک امانت الهی بدانند. اگر مسئولیت در کشور ما با نگاه امانت الهی دیده شود و این بینش بین علما، روحانیت و مسئولان و اقشار مختلف جا بیافتد وضع کشور در جهت مثبت تغییر می‌کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در 40 سالگی خود به کمال و بلوغ رسیده و باید این انقلاب به صورت امانت از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار