مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود دو سامانه سرد بارشی در هفته جاری به گلستان خبر داد.

ورود ۲ سامانه سرد بارشی به گلستان/کاهش ۹ درجه ای دما

به گزارش گلستان 24 ؛ نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از بامداد شنبه استان گلستان تحت تاثیر سامانه سرد و بارشی قرار خواهد گرفت که ره آورد آن افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

وی با بیان اینکه از اواسط روز شنبه فعالیت این سامانه سرد و بارشی شدت می گیرد، افزود: این بارش ها ابتدا از سمت غرب استان آغاز می شو بارش ها همراه با رعدوبرق از غرب گلستان آغاز می شود و به تدریج تا اواخر شب کل استان را در بر خواهد گرفت.

داداشی از کاهش هفت تا ۹ درجه ای دما با ورود این سامانه خبر داد و گفت: طوفانی شدن دریا، بارش برف در ارتفاعات، پدیده مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید از دیگر پیامدهای این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: درپی شدت بارش ها، آبگرفتگی برخی معابر عمومی و وقوع سیلاب در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، همچنین به دلیل بارش برف در ارتفاعات اختلال در تردد جاده ای پیش بینی می شود.

داداشی گفت: این سامانه تا روز یکشنبه در استان فعال خواهد بود و روز دوشنبه شاهد پایداری هوای به شکل موقت در استان خواهیم بود اما از سه شنبه سامانه سرد و بارشی دیگری به استان نفوذ خواهد کرد که تا اواخر وقت چهارشنبه در استان فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار