رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: دستورالعمل سیما و منظر در نظام مهندسی ساختمان گلستان مدون و به مرکز نظام مهندسی فرستاده شده تا به کل کشور ارجاع شود.

دستورالعمل سیما و منظر در نظام مهندسی ساختمان گلستان تدوین شد

به گزارش گلستان24 ؛حسین ویزواری، عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: روز پنجم اسفند که در تقویم ایران روز مهندس ثبت شده مراسمی را در نمایشگاه بین المللی گلستان برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این که همچنین روز ۱۴ اسفند هم مراسمی در تالار شیدایی گنبدکاووس برگزار خواهد شد، افزود: حداقل پنج هزار نفر در این مراسم شرکت می کنند و برنامه های مختلفی مانند اهدای خون، مسابقات نقاشی و غیره در حاشیه این مراسم برگزار می شود.

ویزواری ادامه داد: نظام مهندسی استان ۹ هزار و ۵۰۰ عضو دارد که در هفت رشته به ارائه خدمات می پردازند.

وی گفت: حداقل مدرک تحصیلی این افراد لیسانس است و آن ها پتانسیل قوی برای استان هستند.

ویزواری با بیان این که نظام مهندسی توسط هیئت مدیره اداره می شود، اضافه کرد: حدود چهار ماه است که دوره جدید کار خود را شروع کرده و در طول این مدت هیئت مدیره تمام هم و غم خود را برای شکل گیری سازمان و کمیته ها و کمیسیون ها مختلف صرف کرده است.

نرخ خدمات نظام مهندسی ساختمان گلستان به روز رسانی شد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: نرخ خدمات مهندسی را بعد از دو سال به روزرسانی کرده ولی هنوز هم با رقم واقعی خود فاصله دارد.

وی اظهار کرد: از اهداف سازمان حرکت به سوی الکترونیکی شدن است و از اقدامات دیگر ما تدوین دستورالعمل ساماندهی سیما و منظر شهری است که به کشور هم ارائه شده است.

ویزواری افزود: تفاهمنامه خوبی را برای بازرسی آسانسور با سازمان صنعت و معدن، اداره کل استاندارد و سندیکای آسانسور استان منعقد کردیم که از سال ۹۸ اجرایی می شود.

وی بیان کرد: تفاهمنامه ای را هم برای اطفاء حریق با شهرداری گرگان و اداره کل راه و شهر سازی استان امضاء کردیم که در ساختمان های بلندمرتبه اجرایی خواهد شد.

ویزواری گفت: سه مجمع عمومی را در اسفندماه در استان برگزار خواهیم کرد که این در نوع خود کم سابقه است.

وی اظهار کرد: نظام مهندسی سه هدف عمده دارد که اولین هدف سیما و منظر شهری است و در همین رابطه کمیته سیما و منظر شکل گرفته و بسته ای مدون شده است که در مرکز نظام مهندسی فرستاده شده تا به کل کشور ارجاع شود.

ویزواری الکترونیکی سازمان و ساختمان پایدار را از اهداف بعدی سازمان برشمرد و گفت: تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده ۱۰۰ از معضلات ساخت و ساز در استان است در این رابطه مکاتباتی با شهرداری انجام شده و تعامل وبی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: با ورود دادستان و معاونت پیشگیری به شکل جدی تر این امر پیگیری می شود و امیدواریم سال آینده تخلفات ماده ۱۰۰ به حداقل برسد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار