رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: استان گلستان در پیشگیری از وقوع جرم و مجازات جایگزین حبس رتبه‌های اول تا سوم کشوری را دارا است.


استان گلستان رتبه نخست کشوری را در مجازات جایگزین حبس دارد

به گزارش گلستان 24 ؛هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان صبح امروز گفت: همه مردم و مسئولان در پیشگیری از وقوع جرم باید سهیم باشند و با رعایت برخی از نکات و از بین بردن انگیزه برای مجرم در پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار باشند.

وی افزود: بیشترین جرائم و کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود و این ناشی از اعتماد بیجا و بیش از حد کاربران است

اعتماد غلط که مورد نکوهش شرع و قانون است سبب افزایش کلاهبرداری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به انتقاد مردم در عدم قطع ید سارقین توسط دادگستری، گفت: یکی از دلایل سرقت‌های زیاد در جامعه، رها کردن مال به سادگی در معرض وقوع جرم است. در فقه و قانون یکی از شرایط قطع ید حد است و فرد باید مال خود را در حرز نگه دارد.

وی ادامه داد: زمانی که مال در حد نباشد و به صورت مثال وسیله نقلیه در خیابان رها شود انگیزه برای مجرم و سارق در ایجاد وقوع جرم حاصل می‌شود.

هاشمیان گفت: یکی از عوامل ایجاد سرقت عدم ایجاد پارکینیک در مجتمع ها توسط شهرداری‌ها و قرار گرفتن وسیله نقلیه در خیابان‌ها بوده که سبب وقوع جرم و سرقت می‌شود.

وی افزود: بیشترین مشکلات قضایی و پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری ناشی از عدم اطلاع مردم از مقرارت قانونی است که سبب تولید پرونده و طولانی شدن پروسه آن می‌شود.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: تقاضای ما از مردم این است که قبل از هر کار حقوقی و انعقاد قراردادی مشاوره حقوقی کنند. دایره ارشاد معاضدت در همه دادگستری‌های استان گلستان فعال است که وکلا به صورت رایگان مشاوره حقوقی می‌دهند.

وی افزود: آن دسته از افرادی که نمی‌توانند به صورت حضوری مشاوره بگیرند می‌توانند با شماره ۱۲۹ مشکلات خود را مطرح کرده و مشاوره بگیرند.

هاشمیان با بیان اینکه جمع شدن مومنان در مساجد یکی از سنت‌های پیامبر است، افزود: همه قضات و روسای دادگستری در سراسر استان در ساعات اداری و سپس نشست‌هایی در محلات، مساجد و مصلی‌ها برگزار می‌کنند و تا جایی که قوانین اجازه دهد مشکلات حقوقی ان‌ها رفع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن فاصله انداختن بین مردم و نظام جمهوری اسلامی است، گفت:دشمن در این ۴۰ سال با ایجاد ترفند‌های بسیار سعی کرده تا بین مردم و نظام جمهوری اسلامی فاصله بیندازد که ملت سرافراز ما همیشه این مشکلات و ترفند‌ها را با اقتدار پشت سر گذاشته و در زیر پرچم نظام و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری به دشمن ثابت کرده که همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه هستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار