اظهارات اخیر فرماندار گرگان در خصوص غیربهداشتی بودن سبوس های مورد استفاده در نانوایی های گرگان توسط رئیس گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان رد شد .

 رئیس گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گلستان : اظهارات فرماندار گرگان کذب محض است

به گزارش گلستان 24 ؛ابوالقاسم صفوی در جلسه کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و زیست شهری اظهار کرد: سبوس‌های مورد استفاده در نانوایی‌های گرگان 100 درصد غیربهداشتی و دامی است.

گفتنی است، این اظهار نظر فرماندار گرگان واکنش‌های متعددی را از سوی مردم و مسؤولان بهداشت استان در پی داشته است.

5002

در این رابطه ؛ سیدمحسن علوی‌نیا رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اظهارات اخیر فرماندار گرگان درباره استفاده نانوایان گرگانی از سبوس‌های 100 درصد غیربهداشتی و دامی اظهار کرد: ما سبوس دامی در نانوایی‌ها نداریم و غیربهداشتی و دامی بودن سبوس‌های نانوایی‌ها در گرگان 100 درصد تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: سبوسی که در کارخانه‌های آرد استان تولید می‌شود سبوس انسانی اما مخصوص زیرچانه است و داخل خمیر نباید از آن استفاده شود.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: نانوایی‌های سنتی در سطح استان به هیچ عنوان نباید نان سبوس‌دار پخت کنند چون سبوس باید فرآوری شده باشد و سبوس فرآوری شده حدود 15 هزار تومان قیمت دارد و برای نانوایی‌ها از نظر اقتصادی صرف ندارد و نانوایی‌ها از سبوس‌های فرآوری شده استفاده نمی‌کنند.

علوی‌نیا بیان کرد: ما تمام انرژی خودمان در 10 ماه گذشته بر این گذاشتیم که هیچ واحد نانوایی نباید نان سبوس‌دار پخت کند و در سطح استان به واحدهای نظارتی تابعه تاکید کردیم با بازدیدهای مستمر متخلفان را به دادگاه معرفی کنید.

وی با تاکید بر اینکه سبوس باید داخل آرد باشد و با خود آرد سنگک عمل بیاید و پخت شود، گفت: در این عرصه نظارت بسیار بالایی داشتیم و تاکید کردیم تابلوهای نان سبوس‌دار جمع‌آوری شود و در گرگان بازرسان به شدت در حال نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها هستند و دلیل سختگیری ما این است که سبوس جزء افزودنی‌های مجاز نیست.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: من خودم بیش از 20 مورد نانوایی را حداقل در سطح گرگان بازدید داشته و نظارت کردم و به هیچ عنوان در نانوایی‌های گرگان سبوس دامی یا غیربهداشتی وجود ندارد و سبوس‌های مورد استفاده سبوس زیرچانه است که مشکلی هم ندارد.

علوی‌نیا متذکر شد: ما حاضر هستیم تمام مستندات را در اختیار شما به عنوان خبرنگار و رسانه معتبر و رسمی قرار دهیم و حتی حاضریم با انتخاب شما به هر نانوایی‌ که مدنظر دارید سرزده سرکشی کنیم.

علوی‌نیا بیان کرد: بی‌انصافی است که این همه در حوزه آرد و نان و سبوس و نظارت‌ها زحمت کشیده شود و در نهایت یک مقام مسؤول اینگونه راجع به این همه زحمت اینگونه نظر دهد.

وی تاکید کرد: ممکن است از بین یک هزار نفر یک نفر هم تخلف کنند اما اینکه ادعا شود تمام سبوس‌های استفاده شده در نانوایی‌ها غیر بهداشتی و دامی است را قبول ندارم.

انتهای پیام /

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار