توییتر با افزودن ویژگی جدیدی به نرم‌افزار خود به کاربران اجازه می‌دهد از این پس پاسخ‌ها به توییت‌های خود را پنهان کنند.



توییتر اجازه پنهان کردن پاسخ‌‌ها را به کاربران می‌دهد

به گزارش گلستان 24 ؛ جین مانچون ونگ، کارشناس فضای مجازی که سابقه کشف و انتشار ایرادها و ویژگی‌‌های جدید شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مجازی را دارد اولین کسی بود که قابلیت پنهان کردن پاسخ‌ها در توییتر را عنوان کرد. این ویژگی در فضای توییتر در صورت استفاده صحیح و اصولی می‌تواند بسیار مفید واقع شود و از ایجاد فضای مسموم و بحث‌های جناحی و سیاسی جلوگیری کند.

یکی از مدیران ارشد توییتر در این مورد گفت: "کیفیت و نحوه ابراز نظر در توییتر برای ما بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از قابلیت‌های ساده ولی کارآمد به هرچه سالم‌تر شدن فضای این شبکه اجتماعی کمک کنیم". بسیاری از کاربران ناراحتی خود را از اظهار نظرهای غیراخلاقی و غیرمنصفانه در توییتر بارها اعلام کرده‌اند.

با بهره‌گیری از این قابلیت جدید در توییتر می‌توان تعداد کابرانی را که به علل مختلف بِلاک یا ریپورت می‌شوند، کاهش داد. البته برخی از کاربران و کارشناسان فضای مجازی با انتقاد از طرح جدید توییتر آن را راهکاری مقطعی و بدون اثر عمیق دانستند و گفتند: "کاربرانی که با عدم رعایت مسائل اخلاقی و اصولی زمینه کاری خود به انتقاد از دیگران می‌پردازند نباید اجازه فعالیت در توییتر را داشته باشند. پنهان کردن پاسخ تنها صورت رفتاری ناپسند را پاک می‌کند ولی اثر آن را از بین نمی‌برد.

توییتر اجازه پنهان کردن پاسخ‌‌ها را به کاربران می‌دهد

پنهان کردن پاسخ‌ها در توییتر به این صورت است که کابران با کلیک روی گزینه به اشتراک گذاری پاسخ‌ها و انتخاب پنهان کردن پاسخ می‌توانند آن‌ها را از چشم دیگر کاربران پنهان کنند. این قابلیت جدید به معنای این نیست که کاربران دیگر هرگز نمی‌توانند پاسخ‌ها‌ی خود را از نظر دیگران پنهان کنند بلکه هر کاربر قادر است با کلیک کردن روی گزینه‌ای خاص تمامی پیام‌ها را مشاهده کند.

گفتنی است، برای  پنهان کردن پاسخ‌ها در توییتر می‌توان بازه زمانی مشخصی نیز تعریف کرد تا پس از اتمام آن تمامی پاسخ‌ها دوباره نمایش داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار