رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: پیگیری های لازم از وزارت علوم برای افزایش رشته های جدید در حال انجام است.

رشته های دانشگاه مذاهب اسلامی افزایش می یابد

به گزارش گلستان 24 ؛حجت الاسلام محمدحسن مختاری ظهر شنبه در جلسه کمیسیون دانشجویی گنبدکاووس اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی در ۲۵ رشته و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بیش از دو هزار دانشجو و طلبه دارد و حدود ۱۲۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: رشته های مورد نیاز ما شامل معماری و شهرسازی، ارتباطات، هنر، اقتصاد، با پسوند اسلامی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با برخی از آن ها موافقت کرده و در حال تدوین سرفصل آموزشی آن ها هستیم.

مختاری هدف از افزایش رشته ها را تربیت عالمان اسلامی از فرق مختلف برای بحث و بررسی مسائل این حوزه ها و کاربردی کردن آن در جامعه اسلامی برشمرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: هم اکنون این دانشگاه در استان های تهران، قم، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و گلستان فعال بوده و در آینده نزدیک هم در استان کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

مختاری همچنین از انجام اقداماتی برای راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در دو استان آذربایجان غربی و گیلان خبر داد.

وی گفت: راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در گلستان در گنبدکاووس مورد تاکید دفتر مقام معظم رهبری، مجمع شورای عالی تقریب مذاهب و کمیسون آموزش مجلس است.

مختاری حمایت مسئولان استانی و شهرستانی برای راه اندازی این دانشگاه در گنبدکاووس را ضروری دانست و توضیح داد: برای احداث ساختمان این دانشگاه باید زمین مورد نیاز تأمین تا احداث آن آغاز شود.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام محمدحسن مختاری شامگاه جمعه با جمعی از ائمه جمعه اهل سنت شرق استان گلستان دیدار و گفتگو کرده بود.


انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار