فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: عملیات روانی ابزار اصلی رسانه است و با رسانه ائتلاف های بزرگ شکل می گیرد.

عملیات روانی ابزار اصلی رسانه است

به گزارش گلستان 24 ؛ سردار حسین معروفی، ظهر یکشنبه در جشنواره رسانه ای ابوذر اظهار کرد: رسالت اصحاب رسانه بسیار سنگین زیرا عملیات روانی با رسانه انجام می شود.

وی با بیان این که اگر عملیات روانی را از رسانه بگیرید تعطیل است و بالعکس، افزود: عملیات روانی ابزار اصلی رسانه است و با رسانه ائتلاف های بزرگ شکل می گیرد.

وی گفت: همه حوادث جنگ تحمیلی با رسانه انجام شد و جنگ ما یک جنگ نظامی نبود و پیوست آن عملیات روانی بود.

معروفی گفت: آمریکایی ها عراق را با عملیات روانی گرفتند و آن پیوست عملیات نظامی شد. چه شد که این اتفاق افتاد؟ عراقی ها قوی ترین سیستم پروازی و نظامی را داشتند ولی هیچ خلبانی جرأت بلند شدن را نداشت.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها تمام خلبان های عراقی را شناسایی کرده و خانواده آن ها را تهدید کردند و شجاعت را از آن ها گرفتند و اینچنین تغییر ذائقه روی داد.

فرمانده سپاه نینوای گلستان اظهار کرد: امروز حرکت دشمن حرکت فیزیکی نیست بلکه عملیات روانی است که در مسائل اجتماعی، تغییر نگاه، نفوذ و غیر روی می دهد.

وی گفت: ذهن ما را به خارج از مرزهای خود بردند و جوان چینی سر کار رفت و بعد صحبت از مشکلات و آسیب های اجتماعی می کنیم؛ همه این اتفاقات عملیات روانی است و این یعنی گرفتن قلب و اراده و شرف و بزرگی انسان.

عده ای تعمدی و عده ای با غفلت در زمین حریف نقش بازی می کنند

معروفی با بیان این که نگاه به بیرون یعنی ما نمی توانیم، اظهار کرد: دشمن ابر حریفی است که نقشه ما را می داند و نقشه خود را اجرا می کند و مردم هم از آن حرف شنوی دارند.

وی با بیان این که عده ای تعمدی و عده ای هم با غفلت در زمین حریف بازی می کنند، تصریح کرد: جنگ نظامی در برخی حوزه ها کاربرد دارد اما جنگ روانی در همه عرصه ها است.

معروفی توضیح داد: جهت دهی در رسانه مهم تر از هر چیزی است. رسانه می تواند به جامعه امید دهد و امید را از جامعه بگیرد.

وی با بیان این که برای بقای انقلاب و عزت مردم باید چهره انقلاب را تقویت کنیم، ادامه داد: باید در چارچوبه انقلاب حرکت و از رفتن به زمین دشمن پرهیز کرد.

معروفی با اشاره به این که اگر رسانه ها مواظب نباشند قبح شکنی انجام می شود، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم بیشترین نقش را در ایجاد امید دارد و رسانه باید با صداقت برای پیشبرد اهداف تلاش کند.

وی تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مکمل وصیت نامه امام (ره) است و بعد از ۳۸ سال امام ما همان مطالب را تکرار می کند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار