- فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان این که ۴۰ هزار نفر در گنبد نیاز به کمک دارند، گفت: به سیل زدگان گنبدی با قایق موتوری امددارسانی می شود.

امدادرسانی با قایق موتوری در گنبد/ ۴۰هزارنفر در وضع اضطراری هستند

به گزارش گلستان 24 ؛عبدالقدیر کریمی بعدازظهر چهارشنبه در خصوص سیلاب گنبدکاووس، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیلاب در شهر فروکش کرده، اما مشکل فعلی ما رسیدگی به خسارت دیدگان است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۴۰ هزار نفر نیاز به کمک دارند، ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته به دلیل بارش های سنگینی که روی داد با سیلاب جدی روبرو شدیم و حدود ۵۰ روستا آسیب دیده و ۲۵ درصد از شهر گنبد هم بین یک تا یک و نیم متر آبگرفتگی دارد.

کریمی به ثبات نسبی وضعیت از صبح روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت: تا شب گذشته نگرانی جدی در مورد آب های سرریز سد گلستان و جاری شدن آن از طریق رودخانه گرگانرود به سمت گنبدکاووس وجود داشت که این نگرانی از صبح چهارشنبه کاهش یافته است.

کریمی در خصوص وضعیت حادثه دیدگان سیل این شهرستان هم گفت: اسکان و امدادرسانی آسیب دیدگان از سیلاب، از سه شنبه آغاز شده و تعداد قابل توجهی از مدارس، مساجد و سالن های ورزشی شهر به این امر اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت خوبی که در حوزه سیلاب صورت پذیرفت، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مفقودی و یا فوتی گزارش نشده است.

کریمی خاطرنشان کرد: برای کمک و رساندن آذوقه و آب شرب سالم به ساکنان منازل شمال شهر که در محاصره آب قرار دارند، ۶ فروند دستگاه قایق امدادی و شخصی تهیه و به کارگیری شده است.

وی افزود: برای تسریع در امر امدادرسانی و جابجایی اقلام مورد نیاز، دو فروند قایق دیگر هم با هماهنگی های صورت گرفته در حال انتقال به شهر گنبد است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار