معاون پیش‌بینی هواشناسی گلستان:

معاون پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت:در روز دوشنبه با وقوع رگبار و شدت آن، احتمال آب‌گرفتگی ناگهانی وبالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در نواحی مستعد و شیب‌دار پیش بینی می‌شود و به دلیل وزش شدید باد امکان خسارت به ابنیه و تاسیسات دور از انتظار نخواهد بود.

ورود سامانه کم‌فشار به گلستان؛ وقوع آب‎گرفتگی ناگهانی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری گلستان ۲۴ ؛به نقل از خبرگزاری تسنیم ،

محمدرضا رحمان‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تجزیه وتحلیل خروجی مدل‌های پیش‌بینی نشان می‌دهد تا روز شنبه دهم فروردین ماه جو نسبتاً آرامی در استان حاکم خواهد بود.

وی افزود: از روز یکشنبه جریان‌های گرم جنوبی تقویت شده و با شکل‌گیری سامانه کم‌فشار در منطقه خزر، موجب ناپایداری و تلاطمات جوی تا روز سه شنبه می‌شود

رحمان‌نیا با اشاره به پیامدهای فعالیت این سامانه کم‌فشار ادامه داد: در روز یکشنبه یازدهم فروردین ماه، شاهد افزایش نسبی دما و در بعضی ساعات وزش باد گرم خواهیم بود.

وی بیان داشت: در روز دوشنبه نیز افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق، وزش شدید باد (بیش از 80 کیلومتر بر ساعت) به‌خصوص در ناحیه شرقی، ناحیه ساحلی و جنوب‌غرب استان و همچنین طوفانی شدن دریا را انتظار داریم.

رحمان‌نیا گفت: از صبح روز سه‌شنبه نیز شاهد رگبار پراکنده، رعدوبرق و در برخی نقاط وزش باد نسبتاً شدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه به سبب وقوع بارندگی به صورت رگبار و شدت آن، احتمال آب‌گرفتگی ناگهانی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در نواحی مستعد و شیب‌دار پیش بینی می‌شود و به دلیل  وزش شدید باد امکان خسارت به ابنیه و تاسیسات دور از انتظار نخواهد بود.

رحمان‌نیا گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های ذیربط با اتخاذ تدابیر لازم آمادگی لازم را برای کاهش خسارات احتمالی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار