مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان عنوان کرد؛

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان عبدالحی میرزاعلی در طی پیامی از مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور که با دعوت از کتابداران به مناطق سیل زده در قالب طرح فرهنگی پویش بهار مهربانی زمینه خدمت رسانی به مناطق سیل زده را مهیا نموده تقدیر وتشکر کرد.

تشکر ویژه از همدلی مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی وکتابداران کشور

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان، عبدالحی میرزاعلی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گلستان  در پیامی از دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مجموعه کتابداران تشکر نمود. متن این پیام  بدین شرح  می باشد:

 

                                                                                           بنام خدا

 

با سلام و عرض ادب و احترام خدمت دبیر کل عزیز جناب آقای علیرضا مختارپور و معاونین و مدیران کل گرانقدر و عرض تبریک اعیاد شعبانیه.

کتابخانه‌های عمومی همواره به عنوان محلی برای تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی بوده اند.اکنون نیز در کشاکش لحظات تلخ و سخت ناشی از وقوع سیل‌های متعدد در کشور، پیام آور استقامت و امید شده است. در این لحظات دشوار نیز کتابخانه‌های عمومی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و زنده نگاه داشتن امید در دل‌های هم وطنان گرفتار سیل و به مدد سرمایه اجتماعی که میان اقشار مختلف مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان دارد و با راه اندازی پویش بهار مهربانی اقدام به جمع آوری کمک‌های غیرنقدی و همچنین گسیل کاروان‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی با هدف کاهش رنج‌های روحی ناشی از خسارات ناشی از سیل مخصوصا در میان کودکان و نوجوانان کرده است.استان گلستان نیز از این الطاف انسانی بی نصیب نمانده است. چندی پیش کمک‌های غیرنقدی مردم مومن و سخت کوش استان خراسان شمالی که از طریق کتابخانه‌های عمومی آن استان جمع آوری شده بود به گلستان رسید که جا دارد از هم‌وطنان خراسان شمالی و همچنین اداره کل کتابخانه‌های عمومی آن استان که زحمت مدیریت و ارسال این کمک‌های ارزشمند راه بر عهده داشتند تشکر کنیم. همچنین از کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی که علاوه بر کمک های غیر نقدی، با در اختیار قرار دادن ۲ کتابخانه سیار و استقرار تعدادی از کتابداران سخت کوش خود برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کمپ‌های سیل زدگان استان گلستان موجب دلگرمی همکاران گلستانی خود شدند، تقدیر و تشکر می‌شود.اکنون ۴ تیم فرهنگی هر روزه با حضور در کمپ‌ها و مدارس مناطق سیل زده استان، به توزیع کمک‌های غیرنقدی مردمی و همچنین قصه گویی و اجرای برنامه‌های شاد می‌پردازند.بی شک کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاهی برای تقویت هویت ملی و فرهنگی در شرایط اضطراری نقش بی بدیلی دارد و قطعا یکی از وجوه هویت تاریخی ایران، اتحاد بین اقشار مختلف مردم است. امروز نیز مناطق سیل زده استان گلستان تجسم و تصویری از اتحاد میان اهل سنت و اهل تشیع و همچنین قومیت‌های مختلف است. و به مدد تلاش بی وقفه کتابداران سطح کشور در این مسیر بیش از پیش قدم بر خواهیم داشت.

                                                                                            عبدالحی میرزاعلی

                                                                                مدیرکل کتابخانه های  عمومی استان گلستان

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار