فرماندار گمیشان گفت: در شرق گمیشان هم آب به ابتدای حوزه استحفاظی رسیده اما با ایجاد دایک های حفاظتی و تقویت دیواره ها و استقرار پمپ هنوز به آب داخل شهر وارد نشده است.

سیلاب به حوزه استحفاظی گمیشان رسید/ تقویت دایک های حفاظتی

به گزارش گلستان 24 ؛  امیرشیر توماج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آبگرفتگی را در روستای قرنجیک خواجه خان گمیشان به دلیل بالاآمدن رودخانه گرگانرود شاهد هستیم که باعث شده ۱۵۰ خانوار این روستا در محاصره آب باشند و تنها با قایق بتوانند تردد کنند.

وی افزود: در روستاهای حاشیه گرگانرود به دلیل بالاآمدن سطح آب نگرانی‌هایی وجود دارد زیرا به دلیل ایجاد زه برخی از منازل مسکونی و معابر دچار آبگرفتگی شده است.

توماج ادامه داد: با استقرار پمپ‌هایی و تلاش نیروهای مردمی و جهادی در پی این هستیم تا آب را به بیرون روستا هدایت کنیم.

وی گفت: در شرق گمیشان هم آب به ابتدای حوزه استحفاظی رسیده اما با ایجاد دایک های حفاظتی و تقویت دیواره‌ها و استقرار پمپ هنوز به آب داخل شهر وارد نشده است.

توماج اضافه کرد: شرایط پیک آبگرفتگی از امشب (سه شنبه) و فردا خواهد بود و ممکن است خود شهر هم دچار آبگرفتگی شود لذا تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: البته اقداماتی که در سیلاب گذشته انجام شد (تعریض و تقویت دیواره‌ها) اقدامات خوب و ماندگاری است اما باید مردم آمادگی لازم را داشته باشند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

توماج تصریح کرد: چه در سطح روستاها و چه در سیمین شهر و گمیش تپه باید این آمادگی در بین مردم وجود داشته باشد که البته ما بارها این مسأله را از رسانه ملی عنوان کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار