امام‌جمعه بندرترکمن با بیان اینکه برخی قیمت‎ها تا ۵۰ درصد افزایش‌یافته است، گفت: رئیس‌جمهور نظارتی بر قیمت‎ها ندارد اما آیا وزرا هم نباید بر این امر نظارت داشته باشند؟

مسؤولان پاسخگوی گرانی افسارگسیخته باشند

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهرستان به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهرستان ترکمن، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از فرهنگیان اظهار کرد: معظم‎له در این دیدار بیان کردند که معلمان فرهنگ‎ساز هستند و فرهنگ هویت‎ساز است و تمدن متکی به فرهنگ است.

وی تصریح کرد: معظم‎له فرهنگ را رقیب غرب برشمرده و بیان کرده که از این نظر سند ۲۰۳۰ اهمیت پیدا می‌کند و لُب کلام این سند این است که نظام آموزشی ما سبک زندگی بر اساس مبانی غربی به کودکان ما بیاموزد و شما معلمان برای دنیای غرب سرباز درست کنید.

امام‌جمعه بندرترکمن تأکید کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار یادآور شدند دلیل اینکه بر روی سند ۲۰۳۰ آن‌قدر کار می‎شود این است که آموزش‌وپرورش و زندگی دانش آموزان طبق تفکر غربی باشد و سرباز برای آمریکا و اروپا و ما بقی غربی‌های وحشی و کروات سرباز درست کنید.

منصوری ابراز کرد: معظم‎له تأکید کردند که آموزش‌وپرورش باید تربیت‌کننده انسان‎های دانا و خردمند، مبتکر و اهل اقدام باشند و از دشمن نترسند و اهل خواب و غفلت نباشند و تربیت چنین جوانانی پایه زندگی فردای کشور است.

وی افزود: جامعه فرهنگیان در این ۴۰ سال کارهای بزرگی انجام داده است و نواقصی دارد که باید اصلاح شوند و نسلی که به تکنولوژی نانو دست پیدا کرده را شما معلمان تربیت کردید و نسل سوم و چهارم انقلاب که شهدای انقلاب را ندیده و به‌عنوان مدافع حرم اعزام می‎شوند را آموزش تربیت‌کرده است و جوانان که اردوی جهادی می‌روند چه کسی تربیت کرد و این کار را آموزش‌وپرورش انجام داده است.

امام‌جمعه بندرترکمن متذکر شد: معظم‎له افزودند که معلم عزتمند و آبرومند هستند و باید عزت‌نفس آنها در مساله معیشت حفظ شود چرا که معلم است که می‌تواند ما را شجاع و ترسو و طالب علم و فرهنگ و یا منجمد و بسته بار بیاورد.

منصوری در مورد گرانی اخیر اشاره کرد و گفت: از رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور و وزرا و نمایندگان مجلس به دلیل گرانی افسارگسیخته در جامعه گلایه داریم، مگر رئیس‌جمهور و معاونان و وزرا و یا طرفدارانشان در این جامعه زندگی نمی‌کنند؟

وی گفت: در هفته‎های گذشته پوشاک بچه 60 هزارتومانی بوده و امروز به 85 هزار تومان رسیده و شکر سه هزار ۵۰۰ تومانی به هشت هزار تومان رسیده است و قیمت خرما 35 هزار تومان شده و آیا مردم در ماه مبارک رمضان نباید خرید کنند، مسؤولان پاسخ بدهند مردم در این گرانی باید چگونه زندگی کنند.

امام‌جمعه بندرترکمن تأکید کرد: رئیس‌جمهور در خرداد سال ۱۳۹۰ گفتند در دولت تدبیر و امید از دروغ خبری نیست و دروغ‎های بسیاری از سوی دولت بیان شد، بیان شد که آن‌چنان رونق اقتصادی ایجاد می‎شود که مردم بی‎نیاز شوند، بیان کردند که اجازه نخواهیم داد قیمت دلار افزایش یابد و سامانه بانک مرکزی بیان کرده بود که بزرگ‌ترین دستاورد دولت ثبات و آرامش در بازار است و آیا هم‌اکنون ثبات و آرامش در بازار وجود دارد؟

منصوری متذکر شد: در خرداد سال ۱۳۹۲ رئیس‌جمهور بیان کردند که تکلیف سهام عدالت را در دو ماه مشخص می‌کنیم و امروز 6 سال از این زمان می‎گذرد.

وی گفت: رئیس جمهور در 9 خرداد ۱۳۹۲ بیان کرده بودند که اگر من مسؤول شما بودم و وعده‎ای دادم و نتوانستم آن را انجام دهم باید از مردم عذرخواهی کنم و آیا ایشان جرات آن را داشتند که از مردم عذرخواهی کنند.

*دولت نظارتی بر قیمت‎ها ندارد

امام‌جمعه بندرترکمن به وعده حل مشکلات در مدت ۱۰۰ روز رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: بنا بود با برجام آفتاب تابان جامعه و اقتصاد آن را درست و مشکلات جامعه را برطرف کنید اما در حالی که سخنان شما ثبت‌شده است ولی اتفاقی نیفتاده، چرا به مردم دروغ گفتید.

منصوری خاطرنشان کرد: آقای ظریف اعلام کرد که آمریکایی‌ها به تعهداتشان ذره‎ای ارزش قائل نیستند و این ظریف در زمان تصویب برجام بیان کرد جان کری قول داده است و چرا با مردم با دورویی صحبت می‎کنید.

وی افزود: رئیس‌جمهور نظارتی بر قیمت‎ها ندارد و آیا وزرا نباید نظارت داشته باشند و چرا نمایندگان مجلس در این گرانی‎ها وزیر اقتصاد و وزیر صمت را استیضاح نمی‌کنند.

امام‌جمعه بندرترکمن تأکید کرد: در نهج‌البلاغه امیرالمومین علی (ع) بیان کردند که وقتی متوجه شد «ابن حرمه» مسؤول بازار اهواز رشوه گرفته است و اختلاس کرده به فرماندار و حاکم اهواز نامه نوشت و بیان کرد که بازرسانم به من خبر دادند که «ابن حرمه» خیانت کرده و عزل کن و تا روز جمعه او را در زندان نگه دار و ۳۵ ضربه شلاق بزن و آبرویش را ببر چراکه آبروی اسلام را برده است.

منصوری گفت: آقای رئیس‌جمهور چه می‌کنید و آیا نباید نظارت‌ها بیشتری نسبت به بازار داشته باشید، امیرالمؤمنین (ع) در مسجد ذکر می‎گفت متوجه خانمی شد که گفت فلان مسؤول شما خیانت کرده و وقتی پرس‎وجو کرد و متوجه شد حقیقت را می‎گوید نامه‎ای به فرماندار خود نوشت و به آن زن داد تا آن شخص را برکنار کند و آیا رئیس‌جمهور این‌گونه عمل می‎کند و یا می‎گوید اگر کسی بخواهد با برادر مفسدش برخورد کند با آن اعلام جنگ می‎کند!

وی افزود: مردم برای تأمین مسائل ابتدایی خود مشکل دارند، آیا باید با مردمی که در تمامی مشکلات از جمله در بحران سیل به دولت کمک کردند این‌گونه برخورد شود و قیمت برخی اقلام تا ۵۰ درصد افزایش یابد؟

امام‌جمعه بندرترکمن تأکید کرد: یا نمایندگان در این کشور زندگی نمی‎کنند و یا به‌گونه‌ای زندگی می‎کنند که این گرانی‎ها بر آنها اثری ندارند و باید روز قیامت پاسخ خون شهدا را بدهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار