مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: بیش از ۵ هزار واحد خسارت دیده از سیل در گلستان به بانک معرفی شد.

بیش از ۵ هزار واحد خسارت دیده از سیل در گلستان به بانک معرفی شد

به گزارش گلستان 24 ؛  محمدتقی زمانی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مقرر شده بود که بنیاد مسکن علاوه بر پرداخت تسهیلات به واحدهایی که دچار خسارت و یا تخریب شده اند، تسهیلات پرداخت کند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض در استان شروع شده، افزود: تاکنون چهار میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان کمک بلاعوض به هزار و ۷۸ مالک واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل پرداخت شده است.

زمانی نژاد با بیان این که پرونده بازسازی و بهسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان تشکیل شده، گفت: همچنین پنج هزار و ۴۴۶ خسارت دیده سیل هم به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد چهار هزار و ۳۷۴ نفر متقاضی دریافت تسهیلات تعمیرات و هزار و ۷۲ نفر هم متقاضی دریافت تسهیلات احداث واحد مسکونی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان همچنین با بیان اینکه تاکنون ۲۶۸ عقد قرارداد با بانک های عامل انجام شده، اضافه کرد: از این تعداد ۲۰۲ نفر از متقاضیان تعمیرات و ۵۶۶ نفر از متقاضیان احداث واحد مسکونی هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ واحد مسکونی در مرحله پِی کنی، ۴۶ واحد در مرحله فونداسیون ، ۱۰ واحد مرمرحله ستون، و دو واحد آماده تحویل هستند.

زمانی نژاد تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت زندگی برای کسانی که در سیل خانه های خود را از دست داده اند، بانک ها باید با برداشتن موانع و تسریع در روند عقد قرارداد، به بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی کمک کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار