مدیرعامل شرکت برق گلستان از بدهی ۶۶ میلیاردی ادارات گلستان به شرکت برق استان خبرداد و گفت: ۱۰ درصد برق مصرفی گلستان معادل ۱۳۰ مگاوات مربوط به ادارات است.

بدهی۶۶میلیاردی ادارات گلستان به توانیر/مصرف ۱۳۰ مگاواتی ادارات

به گزارش گلستان 24 ؛ علی اکبر نصیری بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: سال گذشته به دلیل کمبود تولید در نیروگاه های آبی خاموشی های متعددی در کل کشور و استان داشتیم که باعث شد برنامه ریزی های بخش صنعتی و کشاورزی دچار اختلال شود.

وی افزود: با توجه به خاموشی ها، برنامه ریزی برای مدیریت مصرف را از سال گذشته آغاز کردیم و در همین راستا با دستگاه های مختلف تفاهمنامه هایی امضاء شد.

نصیری گفت: امسال برای هر استان برنامه هفتگی پیک مصرف تعیین شده که باید این سقف را رعایت کنیم در غیر اینصورت در لیست خاموشی های توانیر قرار می گیریم.

وی با اشاره به تغییر ساعت اداری بیان کرد: این امر از شنبه هفته آینده اتفاق می افتد و شروع به کار ادارات ۶ و نیم تا ۱۳ و نیم خواهد بود.

نصیری با تأکید بر رعایت الگوی مصرف ادامه داد: ساعات ۱۳ الی ۱۷ اوج مصرف بار است بنابراین هم استانی ها سعی کنند در این ساعات لوازم سرمایشی پرمصرف را از مدار خارج کنند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد سدهای کشور در سال گذشته خالی بود بنابراین آنها تنها توانستند چهار هزار مگاوات تولید کنند و با لحاظ تولید این مقدار در سال جاری کشور همچنان با کمبود چهار هزار مگاواتی روبرو است.

قبوض کاغذی تا پایان مرداد حذف می شود

مدیرعامل شرکت برق گلستان با بیان اینکه قبوض کاغذی تا انتهای مرداد حذف خواهد شد، گفت: ۶۰ درصد اطلاعات شهروندان کامل شده و دریافت اطلاعات همچنان ادامه دارد. حذف این قبوض صرفه جویی کلانی در سطح کشور خواهد بود.

وی افزود: میزان مصرف برق ما در ماه های سرد سال ۳۷۰ مگاوات است که این رقم اکنون به ۹۳۰ مگاوات و در تابستان به هزار و ۳۴۰ مگاوات می رسد.

نصیری با تأکید بر رعایت الگوی مصرف بیان کرد که صرفه اقتصادی ندارد که به بخاطر سه ماه از سال هزینه های هنگفت برای احداث نیروگاه انجام شود.

وی با بیان اینکه ادارات گلستان به شرکت برق ۶۶ میلیارد تومان بدهکار هستند، اضافه کرد: فرسودگی شبکه برق در برخی از نقاط استان بالا است که همه ساله اعتباری در بودجه به این امر اختصاص داده می شود.

مدیرعامل شرکت برق گلستان گفت: ۱۰ درصد برق مصرفی گلستان معادل ۱۳۰ مگاوات مربوط به ادارات است که امیدواریم امسال این مصرف را کنترل کنند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار