سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: از این‌ پس باید افزایش بوم‌گردی‌ها در استان با توسعه متوازن صورت گیرد تا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه به سمت مناطق نیازمند به ایجاد این اقامتگاه‌ها سوق داده شوند.

افزایش بوم‌گردی‌ها در گلستان باید با توسعه متوازن صورت گیرد

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری در گردهمایی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اظهار کرد: در برخی از مناطق استان به حد قابل قبولی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی رسیده‌ایم و امروز یکی از اهداف اداره‌کل در کنار ایجاد بوم‌گردی‌ها در مناطق موردنیاز، توجه به افزایش کیفیت ارائه خدمات در این مراکز است.

وی تصریح کرد: ظرفیت گلستان در حوزه اکوتوریسم و نیازهای اقامتی مسافران و گردشگران باعث شده تا تقاضاهای زیادی برای ایجاد بوم‌گردی در استان داشته باشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی و همچنین اعضای انجمن حرفه‌ای به سمت افزایش کیفیت اقامتگاه‌ها حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در برخی از مناطق استان نیز با وجود ظرفیت‌های موجود، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی توسعه پیدا نکرده است که امیدواریم شاهد ایجاد آن در این‌گونه مناطق نیز باشیم.

تجری گفت: از این‌ پس باید افزایش بوم‌گردی‌ها در استان با توسعه متوازن صورت گیرد تا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه به سمت مناطق نیازمند به ایجاد این اقامتگاه‌ها سوق داده شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون تعداد 95 اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در سطح استان فعال است و تعدادی دیگر نیز در حال سیر مراحل اداری و آماده افتتاح هستند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان اضافه کرد: تعداد بوم‌گردی‌های استان بیش از 24 درصد مجموع تعداد واحدهای اقامتی و پذیرایی سطح استان را تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه شناخت درست و کافی جوامع محلی از موضوعات دارای اهمیت حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی است، گفت: مدیران و فعالان این حوزه باید مسافران و تورهای ورودی به روستاها را نسبت به هنجارهای منطقه آگاه سازند که این مهم با شناخت دقیق از جامعه محلی محقق می‌شود.

تجری خاطرنشان کرد: امروزه باید زنجیره اقتصادی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به شکل پویا و مولد شکل گیرد تا با ورود مسافر و گردشگر به روستاهای استان ارتباط اقتصادی مناسبی بین جوامع محلی و اقامتگاه‌ها ایجاد شود.

* آموزش و تخصص نیروی انسانی موجب ارتقاء ارائه خدمات به گردشگران

رئیس انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی گلستان در ابتدای این مراسم گفت: در صنعتی به نام بوم‌گردی که مبنای آن توجه به طبیعت و سنت است صرفاً تجربه خاص و علاقه‌مندی کفایت نمی‌کند و آموزش و تخصص نیروی انسانی در این حوزه اهمیت فراوانی دارد  موجب ارتقاء ارائه خدمات به گردشگران می شود.

عباسعلی باقری اظهار کرد: انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان گلستان به‌ منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی اعضا خود و همکاری، همیاری و تعامل با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای پیشبرد اهداف صنعت گردشگری و نیز بر عهده گرفتن امور خدمات و تصدی این حوزه و بالا بردن سطح آگاهی و دفاع از حقوق اعضای انجمن تشکیل شده است.

رئیس انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی گلستان تصریح کرد: جایگاه اداری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و جایگاه صنفی انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به‌عنوان دو بازوی توانمند می‌توانند به اهداف بزرگ استان در حوزه گردشگری دست یابند.

 

وی یادآور شد: بوم‌گردی از سال 90 در استان گلستان کلید خورد و امروز قریب به 100 اقامتگاه در استان فعال است.

باقری با اشاره به اینکه اساس توسعه توجه به نیروی انسانی است و نیروی انسانی زمانی می‌تواند راه توسعه را در همه رشته‌ها طی کند که تلفیقی از تجربه و دانش تخصصی داشته باشد گفت: جلساتی از قبیل این گردهمایی موجب ارتقاء دانش حرفه‌ای فعالان حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی خواهد شد.

او اضافه کرد: در دنیای امروز به بوم‌گردی  توجه و تأکید خاصی شکل‌گرفته است و گرایش به این حوزه باهدف مهاجرت معکوس، کسب آرامش و سرمایه‌گذاری با حداکثر کارایی و بازدهی نشان می‌دهد که انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار