معاون استاندار گلستان گفت: یکی از مشکلات ما تصرفات غیرقانونی و بی‌رویه در ناهارخوران و زیارت بوده و تخلفات بیداد می‌کند که در حال حاضر در کمیسیون‌های فراقوه‌ای مطرح می‌شود، اگر آن زمان کاداستر اجرا شده بود این اتفاقات رخ نمی‌داد.

ساخت و ساز غیرقانونی در « زیارت» بیداد می‌کند

به گزرش گلستان 24؛ میرمحمد غراوی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اظهارداشت: قوانین و مقررات به اندازه کافی وجود دارد و حتی برخی از این قوانین هر روز بیشتر می‌شود اما مهم اجرای درست قوانین موجود است که بتواند جلوی تخلفات را بگیرد.

وی با اشاره به قانون منع فروش و تغییر کاربری اراضی اشاره کرد و گفت: زمانی که در کمیسیون‌های ماده 5 تغییر کاربری برای شهرها تصویب می‌کنیم اولین ایرادی که می‌گیرند و به آن استناد می‌کنند قانون منع فروش است. کسی درباه منع فروش این اراضی حساسیت ندارد اما درباره تغییر کاربری همه باید جواب بدهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه قوانین متعدد کار را برای دستگاه‌ها سخت کرده است، افزود: باید تکلیف قوانین قبلی مشخص شود تا امکان سوء استفاده به برخی افراد داده نشود، متأسفانه نتیجه این روند افزایش پرونده‌ها و اطاله دادرسی است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک اجرای طرح کاداستر است، ادامه داد: یکی از مشکلات استان ما نداشتن نقشه‌های حدنگار است. هنوز مشخص نیست چه زمانی قرار است تکمیل شود. بخشی از این مشکل به منابع اعتباری دولتی بر می‌گردد اما بخشی دیگر متوجه دستگاه‌های اجرایی است که قراردادهای جداگانه می‌بندند.

غراوی بیان داشت: مرجعی نیست که اطلاعات را بر روی جی‌آی‌اس پیاده‌سازی کند تا همه بتوانند دسترسی داشته باشند. باید جلوی اتلاف منابع را بگیریم. مهم‌ترین مشکل ما این است عدم وجود کاداستر سبب شده ساخت و سازهای غیرمجاز، بی‌رویه و تصرفات اراضی صورت بگیرد و دستگاه‌ها از زیربار مسئولیتی که دارند شانه خالی می‌کنند. به اداره‌ای مانند منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری‌ها و غیره می‌گوییم آنها مدعی‌اند نقشه دقیقی از نظر ثبتی و موقعیتی وجود ندارد.

وی گفت: یکی از مشکلات ما تصرفات غیرقانونی و بی‌رویه در ناهارخوران و زیارت است که در حال حاضر در کمیسیون‌های فراقوه‌ای مطرح می‌شود. اگر آن زمان کاداستر اجرا شده بود این اتفاقات رخ نمی‌داد و پرونده‌ها قابل رسیدگی بود و می‌شد پرونده‌ها را کاهش داد.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار