این روزها تصاویری بسیار دردناک و صحنه هایی رقت بار از قلع و قمع درختان سربه فلک کشیده ی جنگل های هیرکانی شهرستان کردکوی در منطقه ی سرکلاته ی خرابشهر براثر غفلت و سهل انگاری برخی از مسئولین در فضای مجازی بین دوستداران طبیعت دست به دست میشود که با دیدن این صحنه و گزارشات دل هر بیننده ایی بدرد میآید.

مرگ جنگل های هیرکانی در سرکلاته خرابشهر گلستان!

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ جنگل های هیرکانی در زبان رایج و عامیانه ی مرم ایران جنگل های شمال نامیده می شود و این جنگل ها متراکم ترین ناحیه جنگلی ایران را تشکیل می دهند.

این جنگل ها که در جنوب دریای خزر قرار گرفته اند بین کشورهای ایران و آذربایجان مشترک هستند.

جنگل های هیرکانی از سال های بسیار دور به جا مانده اند و حتی برخی می گویند عمر آن ها  را با دایناسورها (دوره سوم زمین شناسی) برابر می دانند.

جنگلی با چنین عمر طولانی از منحصر به فردترین جنگل های جهان شمرده می شود و بعضی آن را موزه طبیعی یا فسیل های زنده می نامند.

با این که ایران از نظر پوشش جنگلی کشوری فقیر محسوب می شود هر ساله شاهد کاهش بخشی از حنگل های هیرکانی هستیم.

متاسفانه این روزها تصاویری بسیار دردناک و صحنه هایی رقت بار از قلع و قمع درختان سربه فلک کشیده ی جنگل های هیرکانی شهرستان کردکوی در منطقه ی سرکلاته ی خرابشهر براثر غفلت و سهل انگاری برخی از مسئولین در فضای مجازی بین دوستداران طبیعت دست به دست میشود که با دیدن این صحنه و گزارشات دل هر بیننده ایی بدرد میآید.

این موضوع، زخمی است بردل دوستداران طبیعت، که با نابودی جنگل تیشه بر ریشه ی حس حیات انسانها برمیدارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار