معاون مرکز بهداشت استان گلستان گفت: قرار است آزمایشگاهی در استان راه‌اندازی شود تا از این به بعد آزمایش بر روی نمونه‌ها در استان انجام شود.

آزمایشگاه مخصوص کرونا در گلستان راه اندازی می شود

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ سیدمهدی صداقت در گفت‌وگویی خبری با تأیید ابتلای 22 مورد جدید کرونا در استان اظهارداشت: تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان همان عددی است که سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرده است.

وی گفت: باید جزئیات این آمار را به استان اعلام کنند تا بتوانیم مشخص کنیم که این موارد مربوط به چه روزها و شهرهایی بوده است.

صداقت افزود: به طور قطع در این بین تعدادی فوتی هم داشتیم اما چون هنوز اسامی مبتلایان کرونا مثبت به استان اعلام نشده نمی‌توانیم تعداد دقیق فوتی‌ها را اعلام کنیم.

وی درباره اظهارنظر سخنگوی وزارت بهداشت مبنی براینکه گلستان به احتمال زیاد تبدیل به کانون شیوع بیماری کرونا تبدیل می‌شود، بیان داشت: بعد از استان‌های گیلان و مازندران، مسیر حرکت این ویروس به سمت استان گلستان بوده و تعداد موارد ابتلا احتمالا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

صداقت گفت: مردم به ویژه کسانی که در معرض خطر هستند از جمله بیماران قلبی، ریوی و کسانی که اقدام به شیمی درمانی می‌کنند به هیچ وجه در اماکن عمومی و تجمعی حضور پیدا نکنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نمونه برداری‌های استان به تهران ارسال می‌شود. اما قرار است آزمایشگاهی در استان راه‌اندازی شود تا از این به بعد آزمایش بر روی نمونه‌ها در استان انجام شود. در این صورت نتیجه آزمایشات در مدت 24 ساعت مشخص می‌شود و روند درمان بیماران نیز سرعت بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

  • حسین
    0

    شاسد سال ۱۴۴۰ افتتاح بشه با دراااایت حضرات!!!

آخرین اخبار