رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از کشت 57 هزار هکتار کلزا در اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

کشت 57 هزار هکتار کلزا در سطح مزارع گلستان!

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ علی موسی‌خانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در ۵۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان کلزا کشت شده است.

وی در مرحله گلدهی دانه‌روغنی کلزا قرار داریم، تصریح کرد: کشاورزان باید در این مرحله از رشد گیاه در زمینه کنترل و پیشگیری بیماری اقدامات لازم را در اراضی کشاورزی خود انجام دهند.

*عملیات قارچ‌کشی در 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان انجام شد

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ابراز کرد: تاکنون عملیات قارچ‌کشی در ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان انجام شده است و کشاورزانی که هنوز اقدام به عملیات قارچ‌کش در مزارع خود نکردند هرچه سریع‌تر اقدام کنند تا شاهد افت عملکرد خود در سطح مزارع نباشند.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: برای انجام سم‌پاشی در سطح مزارع حتما با زنبورداران استان گلستان هماهنگ باشند.

وی در زمینه کشت چغندرقند در استان گلستان اظهار کرد: چند سالی است که کشاورزان گلستانی اقدام به کشت چغندرقند در اراضی کشاورزی خود کردند که باید علف‌های هرز در مزارع خود را کنترل و تنک و نشاکاری در مزارع باید انجام شده باشد و اکنون باید چغندرقند در مرحله هفت الی هشت برگی رسیده باشد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان گلستانی در اراضی چغندرقند می‌توانند کودهای ازته به میزان ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار مصرف کنند و در زمان کودپاشی باید توجه کنند که خاک دارای رطوبت کافی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار