سید نعیم نریمانی در یادداشتی آورده است؛

بدون شک باید پذیرفت که مفهوم عدالتخواهی و مطالبه گری از اصلی ترین مطالبات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی بوده و می باشد.

مفهوم عدالتخواهی و مطالبه گری از اصلی ترین مطالبات رهبر انقلاب است

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ بدون شک باید پذیرفت که  مفهوم عدالتخواهی و مطالبه گری از اصلی ترین مطالبات رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی بوده و می باشد.

مفاهیمی که در کنار بار ها و بارها تذکار معظم له خود را در اکثر ایدئولوژی های مهم و حتی فراملی امام المسلمین کاملا مشهود و ملموس نشان داده و در آن موارد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از اقشار مد نظر ولی امر مسلمین جهان مطالبه گردیده است.

می توان در بسیاری از منویات حساس و کلیدی حضرت آقا به ضرورت این مفاهیم رسید و اهمیت این مفاهیم را نیز درک نمود.

خب وقتی از مفاهیمی چون گام دوم انقلاب اسلامی،اقسام مختلف نفوذ،مبارزه با مفاسد اقتصادی،جوانگرایی و...سخن به میان می آید اهمیت عدالتخواهی و مطالبه گری بوضوح خود را نشان می دهد.

در خصوص ورود رهبر فرزانه ی انقلاب اسلامی در خصوص وقایع مهم بین المللی نیز مفهوم عدالتخواهی و مطالبه گری جای بسی توجه دارد و بی تردید از مقاصد و اهداف اصلی مواضع منطقه ای و بین المللی هوشمندانه ی رهبر معزز انقلاب اسلامی بشمار می رود.

مواضع بین المللی و تاثیر گذار رهبر حکیم انقلاب در خصوص نامه به جوانان کشور های غربی و پیام های معظم له به همه ی جریانات جان بر کف جبهه ی مقاومت در سراسر عالم از مصادیق بارزی بشمار می رود که مسئله ی عدالتخواهی و مطالبه گری را در باطن بسیاری از سطور خود در بر می گیرد و روحیه ی بهره مندی از این مفاهیم را در جامعه ی هدف بر انگیخته می سازد.

در بعد داخلی و تقویت و تثبیت انقلاب اسلامی اما این روحیه در گفتار و عمل در سیره ی رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی موج می زند.

امروز وقتی از سوی معظم له یکی از سالم ترین و پاک ترین شخصیت های نظام به ریاست قوه ی قضائیه منصوب می گردد و انتظارات مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی را به احسن وجه عملیاتی می کند یقینا در پشت صحنه ی این اقدامات انقلابی،مفاهیمی چون عدالتخواهی و مطالبه گری قرار داشته است.

از جمیع جوانب می توان به این جمع بندی رسید که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسئله ی برانگیختن جامعه ی انقلابی به سمت و سوی این مفاهیم نقشی درجه یک داشته و دارند.

با وجود توجه باطنی و ظاهری رهبر گرانقدر انقلاب به این مفاهیم والا و اقدامات انقلابی معظم له و نهادهای انقلابی وابسته به این رهبر حکیم در خصوص عدالتخواهی و مطالبه گری، متاسفانه فرهنگ و تفکری مرموز با این بهانه ی قابل تامل که عدالتخواهی و مطالبه گری نظام را زیر سوال برده و فساد سیستماتیک را افاده می کند!!؟ عملا به تقابل عملی با این مفاهیم والای مد نظر امام المسلمین برخواسته و با این تفکر غلط و ساده اندیشانه در پی بایکوت این مفاهیم گام بر می دارند تا در پی آن بسیاری از مفسدین و دانه درشت ها را حاشیه ای امن بخشند!

باید گفت این ها خواسته یا ناخواسته با سرکوب عدالتخواهی و مطالبه گری به بهانه ی فوق الذکر بزرگترین ضربه را به رویکرد شفاف و انقلابی نظام و رهبری زده و بزرگترین عامل فساد سیستماتیک ارزیابی می گردند.

رویه ای قابل تامل که اساسا با رویکرد رهبر فرزانه ی انقلاب و راس انقلابی قوه ی قضائیه (حضرت آیت الله رئیسی) تضاد و تعارض داشته و در اهداف و رویه ی عالی آنها _خاصه مبارزه با اقسام مفاسد و بویژه فساد اقتصادی_ خلل وارد می کند.

این رویکرد پرابهام که یک اشتباه استراتژیک مرموز قلمداد می شود امروز باید از بدنه ی نظام بویژه نهادهای انقلابی و قوه ی قضائیه به کلی زدوده شود و باید بی تعارف عنوان شود که افراد صاحب این تفکر سست بهتر است یا رسما به تقابل با نگاه و رویه ی رهبری معظم و نیز ریاست محترم قوه ی قضائیه برخیزند و یا این نوع نگاه ناصواب را الی الابد کنار بگذارند و یا از نقش آفرینی در حوزه های مذکور کنار بکشند.

امروز افتخار نظام اسلامی تلقی می شود که فساد جمعی و فردی مسئولان در قالب عدالتخواهی و مطالبه گری فریاد کشیده شود و بر این مبنا دست خبیث مفسدین از منافع ملی و بیت المال کوتاه گردد.

فراموش نشود که آیت الله رئیسی از بدو انتصاب مبارک و بجای خویش بر صدر دستگاه قضا به مسئله ی عدالتخواهی و مطالبه گری و فریاد فساد مفسدین و متخلفین_ بویژه در حوزه های اقتصادی_ اهتمام و توجهی ویژه مبذول داشته و  از این رویکرد در بدنه ی جامعه ی اسلامی استقبالی ویژه نموده است.

در همین رابطه امید است همه ی مدعیان و دلسوزان بویژه دست اندرکاران دستگاه محترم قضائی و نهاد های انقلابی،  سیره و رویه ی عالی امام خامنه ای مد ظله العالی و آیت الله رئیسی را مد نظر قرار داده و از گرفتار شدن در تحلیل ها و نگرش های مغایر با نگاه والای این بزرگواران در بحث عدالتخواهی و مطالبه گری و مبارزه با مفاسد به شدت اجتناب نمایند.

و من الله توفیق_سید نعیم نریمانی


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار