رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان این مطلب که این موضوع علاوه بر نگرانی مجموعه فرهنگی استان، موجب نگرانی و واکنش مردم منطقه شده است اظهار کرد: دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش در شرق استان را مکلف کردیم این موضوع را بررسی و با عوامل و مسئولانی که قصور کرده‌اند برخورد کنند.

 برخورد با مقصران برگزاری تورهای گردشگری خارج از عرف در شرق گلستان

به گزارش گلستان 24 از گرگان به نقل از دادگستری استان گلستان؛ رئیس‌کل دادگستری گلستان درباره برگزاری تورهای گردشگری که فرهنگ بومی منطقه را تهدید می‌کند، هشدار داد.

بر اساس این گزارش؛ هادی هاشمیان از دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش خواست با کسانی که به بهانه گردشگری، اصالت‌های فرهنگی بومی منطقه را تهدید می‌کنند، برخورد کنند.

وی بیان کرد: گلستان یکی از استان‌های غنی کشور در زمینه طبیعت‌گردی و فرهنگ بومی است اما اخیراً گزارش شده است عده‌ای در قالب تورهای گردشگری و بومگردی اقداماتی انجام می‌دهند که عملاً سبب تضعیف و مخدوش شدن فرهنگ ایرانی و اسلامی زیست‌بوم گلستان می‌شوند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: این موضوع علاوه بر نگرانی مجموعه فرهنگی استان، موجب نگرانی و واکنش مردم منطقه شده است.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش در شرق استان را مکلف کردیم این موضوع را بررسی و با عوامل و مسئولانی که قصور کرده‌اند برخورد کنند.

هاشمیان بیان کرد: آداب، رسوم و آیین بومی مردم استان زمینه جذب گردشگر است و ما وظیفه داریم از این فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در برابر کسانی که آتش به میراث معنوی گلستان می‌زنند، محافظت کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار